1. Nieuws

    Ziggo helpt klanten met binnenhuis bekabeling en WiFi

    Ziggo gaat klanten op regioniveau helpen bij het optimaliseren van coax-bekabeling en WiFi binnen het eigen huis. Hiermee wil het kabelbedrijf tv-storingen verhelpen.
    Jarco Kriek
    28 april 2016
    comments 30
    Ziggo helpt klanten met binnenhuis bekabeling en WiFi

    Ziggo gaat klanten op regioniveau helpen bij het optimaliseren van coax-bekabeling en WiFi binnen het eigen huis. Hiermee wil het kabelbedrijf tv-storingen verhelpen om goed gebruik van draadloos internet mogelijk maken.


    Tijden veranderen, zo merkt kabelbedrijf Ziggo. De frequenties die voorheen alleen voor kabeldistributie gebruikt werden, worden nu ook voor mobiele datadiensten als 4G en digitale ethertelevisie (Digitenne) gebruikt. Op zich hoeft dit geen probleem te zijn. Wel dient de bekabeling van de kabelkijker – de Ziggo-klant dus – in orde te zijn. Is dit niet het geval dan is er kans op beeldstoring en -uitval.

    Eigen verantwoording

    Bekabeling binnen het eigen huis is niet de verantwoordelijkheid van de provider. Waar voorheen met een coaxkabel van een paar euro kon worden volstaan, moet men om storingsvrij beeld te krijgen nu kwalitatief veel betere coaxkabels gebruiken. Ondanks dat dit door klanten zelf geregeld dient te worden, gaat Ziggo regio na regio klanten adviseren en helpen om zorgeloos van aangeboden diensten gebruik te maken. Hierbij gaat het niet alleen om het tv-signaal, maar ook om de best mogelijke draadloze WiFi-internetverbinding.

    Blokken en strepen in beeld

    Blokken en strepen bij digitale aangeboden tv-zenders is één van de gevolgen van een niet goed afschermd coaxkabelnetwerk in het eigen huis. Ziggo gaat in de komende weken regio na regio alle klanten per brief informeren om hun eigen binnenhuisnetwerk te verbeteren. Hiervoor heeft het kabelbedrijf een vijfstappenplan met de titel ‘Samen hebben wij veel in huis’ opgesteld. In eerste instantie wordt via een bij de brief ingesloten folder op deze manier zichtbaar gemaakt hoe men het eigen coax thuisnetwerk kan verbeteren. Mocht het op deze manier niet lukken dan kan de klant via een speciaal telefoonnummer contact met Ziggo opnemen. Na een week stuurt Ziggo klanten wederom een persoonlijke brief. Hierin wordt hulp aangeboden aan klanten bij wie de eerder aangeboden online en telefonische hulp niet heeft geleid tot het oplossen van beeldstoring. Ziggo biedt dan voor dit probleem servicebussen op locatie en/of een gespecialiseerde monteur aan, die tegen vooraf overlegde tarieven de problemen komt oplossen.

    Belang Ziggo

    Een goede huisbekabeling is voor Ziggo van groot belang. Hiervoor investeert het kabelbedrijf tijd en geld in het optimaliseren van de thuisbekabeling van klanten. In de toekomst gaan meer frequenties in de ether gebruikt worden die op dit moment alleen via het kabelnetwerk van kabelbedrijven worden gebruikt. De kans op storingen bij slechte bekabeling wordt hierdoor alleen maar groter.


    Lees meer over de helpende hand die Ziggo klanten biedt in tv-gids Totaal TV die op dit moment in de winkels ligt.

    ZiggostoringbeeldstoringbeelduitvalcoaxkabelcoaxkabelWiFidraadloosinternet

    Reacties

  1. TV-TIP Nederland verhuist

    Nederland verhuist
    NPO 3 om 19:50 uur
    De jonge dansende student Sores gaat op kamers in een bejaardenhuis. Erik en Heeltsje verruilen samen met hun kinderen een rijtjeshuis in Wageningen voor simpele, oude caravans zonder enig comfort.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP The Big Year

    The Big Year
    RTL 8 om 20:30 uur
    Vogelspotters Stu, Brad en Kenny hebben alle drie te kampen met persoonlijke problemen. Stu wil met pensioen, maar is nog druk met de afhandeling van de fusie van zijn bedrijf. Computerprogrammeur Brad leeft na een scheiding weer bij zijn ouders. Aannemer Kenny's derde vrouw vindt dat hij teveel met zijn hobby bezig is en te weinig met het stichten van een gezin. Stu, Brad en Kenny zetten hun problemen aan de kant en stellen een doel: de meeste vogels spotten in Noord-Amerika binnen één kalenderjaar. Naarmate het avontuur vordert, slaat de vriendschappelijke rivaliteit om in een echte strijd. Wie is de beste vogelspotter?

    Zappen.blog.nl