1. Nieuws

    Ziggo helpt klanten met binnenhuis bekabeling en WiFi

    Ziggo gaat klanten op regioniveau helpen bij het optimaliseren van coax-bekabeling en WiFi binnen het eigen huis. Hiermee wil het kabelbedrijf tv-storingen verhelpen.
    Jarco Kriek
    28 april 2016
    comments 30
    Ziggo helpt klanten met binnenhuis bekabeling en WiFi

    Ziggo gaat klanten op regioniveau helpen bij het optimaliseren van coax-bekabeling en WiFi binnen het eigen huis. Hiermee wil het kabelbedrijf tv-storingen verhelpen om goed gebruik van draadloos internet mogelijk maken.


    Tijden veranderen, zo merkt kabelbedrijf Ziggo. De frequenties die voorheen alleen voor kabeldistributie gebruikt werden, worden nu ook voor mobiele datadiensten als 4G en digitale ethertelevisie (Digitenne) gebruikt. Op zich hoeft dit geen probleem te zijn. Wel dient de bekabeling van de kabelkijker – de Ziggo-klant dus – in orde te zijn. Is dit niet het geval dan is er kans op beeldstoring en -uitval.

    Eigen verantwoording

    Bekabeling binnen het eigen huis is niet de verantwoordelijkheid van de provider. Waar voorheen met een coaxkabel van een paar euro kon worden volstaan, moet men om storingsvrij beeld te krijgen nu kwalitatief veel betere coaxkabels gebruiken. Ondanks dat dit door klanten zelf geregeld dient te worden, gaat Ziggo regio na regio klanten adviseren en helpen om zorgeloos van aangeboden diensten gebruik te maken. Hierbij gaat het niet alleen om het tv-signaal, maar ook om de best mogelijke draadloze WiFi-internetverbinding.

    Blokken en strepen in beeld

    Blokken en strepen bij digitale aangeboden tv-zenders is één van de gevolgen van een niet goed afschermd coaxkabelnetwerk in het eigen huis. Ziggo gaat in de komende weken regio na regio alle klanten per brief informeren om hun eigen binnenhuisnetwerk te verbeteren. Hiervoor heeft het kabelbedrijf een vijfstappenplan met de titel ‘Samen hebben wij veel in huis’ opgesteld. In eerste instantie wordt via een bij de brief ingesloten folder op deze manier zichtbaar gemaakt hoe men het eigen coax thuisnetwerk kan verbeteren. Mocht het op deze manier niet lukken dan kan de klant via een speciaal telefoonnummer contact met Ziggo opnemen. Na een week stuurt Ziggo klanten wederom een persoonlijke brief. Hierin wordt hulp aangeboden aan klanten bij wie de eerder aangeboden online en telefonische hulp niet heeft geleid tot het oplossen van beeldstoring. Ziggo biedt dan voor dit probleem servicebussen op locatie en/of een gespecialiseerde monteur aan, die tegen vooraf overlegde tarieven de problemen komt oplossen.

    Belang Ziggo

    Een goede huisbekabeling is voor Ziggo van groot belang. Hiervoor investeert het kabelbedrijf tijd en geld in het optimaliseren van de thuisbekabeling van klanten. In de toekomst gaan meer frequenties in de ether gebruikt worden die op dit moment alleen via het kabelnetwerk van kabelbedrijven worden gebruikt. De kans op storingen bij slechte bekabeling wordt hierdoor alleen maar groter.


    Lees meer over de helpende hand die Ziggo klanten biedt in tv-gids Totaal TV die op dit moment in de winkels ligt.

    ZiggostoringbeeldstoringbeelduitvalcoaxkabelcoaxkabelWiFidraadloosinternet

    Reacties

  1. TV-TIP Wielrennen: Giro d'Italia

    Wielrennen: Giro d'Italia
    Eurosport 1 om 13:15 uur
    17e etappe

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Counting On

    Counting On
    TLC om 20:30 uur
    Volg de avonturen en de dagelijkse beslommeringen van Jill, Jessa en de andere Duggars. Hoe is het om op eigen benen te staan en voor je eigen gezin te zorgen?

    Zappen.blog.nl