1. Nieuws

    Ziggo in offensief tegen glasvezel

    Kabelbedrijf Ziggo voert op lokaal niveau campagnes om abonnees te weerhouden om van kabel naar glasvezel over te stappen. Kabelbedrijven als Ziggo verliezen hierdoor steeds meer klanten.
    Jarco Kriek
    17 januari 2013
    comments 0
    Ziggo in offensief tegen glasvezel
    Foto: ANP

    Kabelbedrijf Ziggo voert op lokaal niveau campagnes om abonnees te weerhouden om van kabel naar glasvezel over te stappen. Kabelbedrijven als Ziggo verliezen hierdoor steeds meer klanten.

    Zeker nu het tempo van het aanleggen van nieuwe glasvezelnetwerken in Nederland is opgevoerd, wordt er in Nederlandse huishoudens steeds vaker via glasvezel van internet- en tv-diensten gebruikgemaakt. Glasvezelexploitanten gaan zich nu ook steeds meer richten op het aanleggen van glasvezelnetwerken in grotere steden. Zo wil Reggefiber nog dit jaar beginnen met de aanleg van netwerken in Amsterdam en Den Haag.

    Ziggo in actie

    Ziggo heeft door de toenemende concurrentie van aanbieders van internet- en tv-diensten die van glasvezel gebruikmaken, besloten om op lokaal niveau campagnes te voeren om klanten te behouden. Adformatie schrijft dat onder het motto ‘Wat je al hebt, heb je niet nodig’ Ziggo in Amersfoort deze actie gestart is. Het kabelbedrijf maakt in advertenties in lokale media duidelijk dat uit onderzoeken van de Consumentenbond en TNO blijkt dat kabel en glasvezel veel op elkaar lijken. Hierdoor is volgens Ziggo een overstap niet nodig.

    Aannemersbord OLV kerk

    In het oog springend bij de lokale campagne in Amersfoort is een aannemersbord dat Ziggo bij de OLV kerk heeft geplaatst. Hierin wordt de zogenaamde bouw van een tweede kerktoren aangekondigd. Hiermee lijkt Ziggo te willen aangeven dat aanleg van nieuwe glasvezelnetwerken – gelijk met de bouw van een tweede kerktoren – niet nodig is.

    ZiggokabelglasvezelReggefiberAmersfoortinternettelevisietelefonieAlles-in-1triple-playtriple play

    Reacties

  1. TV-TIP Inside the London Fire Brigade

    Inside the London Fire Brigade
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Het is een bizar toeval, maar juist op het moment dat in Londen afgelopen juni een van de allergrootste woningbranden plaatsvond (die van de 67-meter hoge Grenfelltoren in Kensington) werden de brandweermannen voor deze driedelige documentaire gevolgd. Kijk, en huiver.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Het perfecte plaatje

    Het perfecte plaatje
    RTL 4 om 20:32 uur
    Na weken van gerommel met diafragma's en licht, wordt vanavond duidelijk wie als opvolger van Humberto Tan wordt gekroond. Wie na de finale nóg niet genoeg kan krijgen van al die meesterwerken, kan terecht in het Museum Hilversum. Vanaf morgen is daar het allerbeste werk van de kandidaten van dit seizoen te bewonderen.