1. Nieuws

    Ziggo in offensief tegen glasvezel

    Kabelbedrijf Ziggo voert op lokaal niveau campagnes om abonnees te weerhouden om van kabel naar glasvezel over te stappen. Kabelbedrijven als Ziggo verliezen hierdoor steeds meer klanten.
    Jarco Kriek
    17 januari 2013
    comments 0
    Ziggo in offensief tegen glasvezel
    Foto: ANP

    Kabelbedrijf Ziggo voert op lokaal niveau campagnes om abonnees te weerhouden om van kabel naar glasvezel over te stappen. Kabelbedrijven als Ziggo verliezen hierdoor steeds meer klanten.

    Zeker nu het tempo van het aanleggen van nieuwe glasvezelnetwerken in Nederland is opgevoerd, wordt er in Nederlandse huishoudens steeds vaker via glasvezel van internet- en tv-diensten gebruikgemaakt. Glasvezelexploitanten gaan zich nu ook steeds meer richten op het aanleggen van glasvezelnetwerken in grotere steden. Zo wil Reggefiber nog dit jaar beginnen met de aanleg van netwerken in Amsterdam en Den Haag.

    Ziggo in actie

    Ziggo heeft door de toenemende concurrentie van aanbieders van internet- en tv-diensten die van glasvezel gebruikmaken, besloten om op lokaal niveau campagnes te voeren om klanten te behouden. Adformatie schrijft dat onder het motto ‘Wat je al hebt, heb je niet nodig’ Ziggo in Amersfoort deze actie gestart is. Het kabelbedrijf maakt in advertenties in lokale media duidelijk dat uit onderzoeken van de Consumentenbond en TNO blijkt dat kabel en glasvezel veel op elkaar lijken. Hierdoor is volgens Ziggo een overstap niet nodig.

    Aannemersbord OLV kerk

    In het oog springend bij de lokale campagne in Amersfoort is een aannemersbord dat Ziggo bij de OLV kerk heeft geplaatst. Hierin wordt de zogenaamde bouw van een tweede kerktoren aangekondigd. Hiermee lijkt Ziggo te willen aangeven dat aanleg van nieuwe glasvezelnetwerken – gelijk met de bouw van een tweede kerktoren – niet nodig is.

    ZiggokabelglasvezelReggefiberAmersfoortinternettelevisietelefonieAlles-in-1triple-playtriple play

    Reacties

  1. TV-TIP De aardappeleters

    De aardappeleters
    NPO 2 om 19:20 uur
    Joris Vermeer ontdekt in Mexico de burrito, enchilada en taco en ontmoet in Tequila de allereerste Mexicaanse restauranteigenaar van Nederland.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Tomorrow Never Dies

    Tomorrow Never Dies
    RTL 7 om 20:29 uur
    Eliot Carver (Jonathan Pryce) is de naam van de machtswellusteling in kwestie. Zijn doel: het ontketenen van de Derde Wereldoorlog door China en Groot Brittannië tegen elkaar op te stoken. Dat lukt Carver vrij aardig mede dankzij zijn invloedrijke krant en televisie-zenders. Maar natuurlijk staat James Bond (Pierce Brosnan) klaar om Carvers plannen op slinkse wijze te saboteren, hierbij wordt hij geholpen door de oosterse schone Wai Lin (Michelle Yeoh).