1. Nieuws

    Ziggo kiest on-demand namen

    Kabelbedrijf Ziggo heeft bekend gemaakt hoe de nieuwe digitale on-demand diensten zullen gaan heten. Daarbij hanteert het bedrijf andere namen dan UPC doet en koos deze naar aanleiding van reacties vanuit een consumentenpanel.
    Jan-Hein Visser
    3 februari 2009
    comments 0
    Ziggo kiest on-demand namen
    Kabelbedrijf Ziggo wil in navolging van UPC ook interactieve televisie gaan aanbieden. Via het zogenaamde Ziggo-panel konden kijkers met voorstellen komen. Enkele namen lijken opmerkelijk genoeg veel op die van gelijkwaardige diensten van de Vlaamse VRT.

    Zo wordt er onder meer 'net gemist' en 'ooit gemist' geïntroduceerd en dat waren in België al bekende namen. Daarnaast een TV-Theek en als algemene termen interactieve televisie en on-demand. Video On Demand bij Ziggo verkeert momenteel nog in een testfase.

    Binnenkort moet dan ook in een groot gebied waaronder Den-Haag, Breda en Utrecht deze dienst (regulier) beschikbaar worden. In veel kleinere gemeenten uit het voormalige Casema gebied is interactieve televisie vooralsnog niet mogelijk en dat geldt des te meer voor de Ziggo gebieden waar voorheen @Home en Multikabel actief waren.

    Wie van interactieve diensten gebruik wil maken moet echter eerst een toch wel een (peperdure) Cisco-8455 ontvanger aanschaffen die aldus info op de Ziggo website voor niet minder dan €399 kan worden besteld. Ziggo kent een totaal andere geschiedenis en strategie voor wat betreft het introduceren van interactieve televisie. In vrijwel alle UPC gebieden is Interactieve Televisie al tijden mogelijk en kosten de decoders, alhoewel men die dus níet zelf kan uitkiezen, de abonnees in het geheel niets.


    ZiggoCiscoInteractieve Televisie

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl