1. Nieuws

    Ziggo met 111.000 nieuwe digitale klanten in 1e kwartaal

    Multimediabedrijf Ziggo heeft in het eerste kwartaal van 2011 het aantal klanten dat digitale tv afneemt zien groeien 111.000. Ziggo schrijft dit toe aan de succesvolle migratie van analoge kijkers naar digitaal.
    Jan-Hein Visser
    19 april 2011
    comments 0
    Ziggo met 111.000 nieuwe digitale klanten in 1e kwartaal

    Multimediabedrijf Ziggo heeft in het eerste kwartaal van 2011 het aantal klanten dat digitale tv afneemt zien groeien 111.000. Abonnees met alles-in-een bundels  (internet, digitale + analoge tv en telefonie) zijn er intussen 1,1 miljoen na een toename van 45.000.

    In het eerste kwartaal van dit jaar kwamen er 111.000 nieuwe afnemers van digitale televisie bij en dat bevestigd weer de afname van het aantal exclusief analoge tv-kijkers. Ziggo voert als reden voor de grote groei van het aantal digitale kijkers in haar persbericht aan dat dit het gevolg is van de succesvolle campagne voor de migratie van analoge kijkers naar digitaal. Voor extra betaalde tv-diensten kwamen er overigens volgens het persbericht van Ziggo 24.000 klanten bij.

    Ziggo zal in het 2e en 3e kwartaal van dit jaar inzetten op het aantrekkelijker maken van de alles-in-1 bundels door onder meer het komend halfjaar de internetsnelheden nog verder te verhogen en ook verder te gaan met het uitrollen van de Docsis 3.0 modems. Daarnaast wil het bedrijf ook verder inzetten op de zakelijke markt alwaar een groei van 10% werd gerealiseerd. Voor de zakelijke markt zijn speciale pakketten verkrijgbaar voor kleine en middelgrote ondernemingen via bestaande kabelaansluitingen maar voor grotere bedrijven (bijvoorbeeld voor een telefooncentrale) ook in samenwerking met andere telecompartners via bijvoorbeeld glasvezel.

    Het lijkt erop dat Ziggo ook op de zakelijke markt harder de concurrentie wil aangaan en dan met name met KPN. Ziggo voelt zich als grootste Nederlandse kabelbedrijf nog niet heel erg bedreigd door KPN, dat grote stappen voorwaarts maakt met het uitrollen van hun triple play diensten via ADSL en Glasvezelnetten. Ziggo is daarbij echter in het voordeel dat zij in grote gebieden beschikken over reeds bestaande gemoderniseerde netwerken met huis-aan-huis (of zo men wil bedrijf- aan - bedrijf) aansluitingen die vrijwel overal direct met dezelfde snelheden en capaciteit inzetbaar zijn.

     



    ZiggoKPN

    Reacties

  1. TV-TIP KLEM

    KLEM
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoge belastingfunctionaris Hugo Warmond is weduwnaar. Hij probeert zijn leven weer op de rails te krijgen met zijn puberdochter Laura en zijn achtjarige dochter Suzan. De laatste heeft een boezemvriendin, Christine, wier vader tot Hugo's schrik een gevaarlijke achtergrond blijkt te hebben.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY ABSOLUTELY FABULOUS: THE MOVIE

      Edina en Patsy zijn terug en de dames beschikken nog steeds over de nodige glitter en glamour. Maar als ze de schuld krijgen van een groot incident tijdens een u?berhip fashionfeestje worden ze het middelpunt van een mediaschandaal. Totaal TV mag de Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP The Recruit

    The Recruit
    Net5 om 20:30 uur
    James (Colin Farrell) is voorbestemd om een vette baan te krijgen bij een software-bedrijf en braaf belasting te betalen. Dan staat ineens Walter Burke (Al Pacino) voor zijn neus die hem wil inlijven bij de CIA. Daardoor gaat een hele andere wereld voor hem open, vol spanning en sensatie. Om te kijken of James echt wat kan, wordt hij met andere rekruten naar een trainingskamp gestuurd. Door de praatjes van Burke denkt James dat zijn overleden vader ook geheim agent was.

    Zappen.blog.nl