1. Nieuws

    Ziggo met 111.000 nieuwe digitale klanten in 1e kwartaal

    Multimediabedrijf Ziggo heeft in het eerste kwartaal van 2011 het aantal klanten dat digitale tv afneemt zien groeien 111.000. Ziggo schrijft dit toe aan de succesvolle migratie van analoge kijkers naar digitaal.
    Jan-Hein Visser
    19 april 2011
    comments 0
    Ziggo met 111.000 nieuwe digitale klanten in 1e kwartaal

    Multimediabedrijf Ziggo heeft in het eerste kwartaal van 2011 het aantal klanten dat digitale tv afneemt zien groeien 111.000. Abonnees met alles-in-een bundels  (internet, digitale + analoge tv en telefonie) zijn er intussen 1,1 miljoen na een toename van 45.000.

    In het eerste kwartaal van dit jaar kwamen er 111.000 nieuwe afnemers van digitale televisie bij en dat bevestigd weer de afname van het aantal exclusief analoge tv-kijkers. Ziggo voert als reden voor de grote groei van het aantal digitale kijkers in haar persbericht aan dat dit het gevolg is van de succesvolle campagne voor de migratie van analoge kijkers naar digitaal. Voor extra betaalde tv-diensten kwamen er overigens volgens het persbericht van Ziggo 24.000 klanten bij.

    Ziggo zal in het 2e en 3e kwartaal van dit jaar inzetten op het aantrekkelijker maken van de alles-in-1 bundels door onder meer het komend halfjaar de internetsnelheden nog verder te verhogen en ook verder te gaan met het uitrollen van de Docsis 3.0 modems. Daarnaast wil het bedrijf ook verder inzetten op de zakelijke markt alwaar een groei van 10% werd gerealiseerd. Voor de zakelijke markt zijn speciale pakketten verkrijgbaar voor kleine en middelgrote ondernemingen via bestaande kabelaansluitingen maar voor grotere bedrijven (bijvoorbeeld voor een telefooncentrale) ook in samenwerking met andere telecompartners via bijvoorbeeld glasvezel.

    Het lijkt erop dat Ziggo ook op de zakelijke markt harder de concurrentie wil aangaan en dan met name met KPN. Ziggo voelt zich als grootste Nederlandse kabelbedrijf nog niet heel erg bedreigd door KPN, dat grote stappen voorwaarts maakt met het uitrollen van hun triple play diensten via ADSL en Glasvezelnetten. Ziggo is daarbij echter in het voordeel dat zij in grote gebieden beschikken over reeds bestaande gemoderniseerde netwerken met huis-aan-huis (of zo men wil bedrijf- aan - bedrijf) aansluitingen die vrijwel overal direct met dezelfde snelheden en capaciteit inzetbaar zijn.

     



    ZiggoKPN

    Reacties

  1. TV-TIP Koken met Van Boven

    Koken met Van Boven
    NPO 2 om 19:50 uur
    Nederlanders die in het buitenland verblijven kunnen soms vreselijk verlangen naar van die typische Hollandse dingen, zoals haring, drop, patatje oorlog, hagelslag of pindakaas. Voor wie langere tijd naar het buitenland gaat en de plotselinge trek niet kan bedwingen, versiert Yvette een heerlijke bruine boterham met pindakaas én hagelslag.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP All Stars 2: Old Stars

    All Stars 2: Old Stars
    NPO 3 om 20:15 uur
    Zeven vrienden spelen al van jongs af aan ieder weekend een potje voetbal bij hun club Swift Boys. Winnen doen ze bijna nooit, maar daar gaat het al lang niet meer om. Door een onverwachts huwelijk van één van de jongens trakteren ze zichzelf op een ‘ouderwets trainingskamp’ in de vorm van een lang weekend Barcelona, inclusief het bijwonen van 'El Clasico'. Maar bij de Swift Boys gaat niets volgens plan. Noodgedwongen haasten ze zich in het busje van Harry’s Tuincentrum om op tijd in Barcelona aan te komen, met onderweg de nodige obstakels: het Belgische wegennet, Duitse vakantiegangers en de Franse politie. Gaandeweg vragen de jongens zich af wat er van hun ooit zo mooie toekomstplannen terecht is gekomen. Of ze het leven leiden dat ze ooit voor ogen hadden.