1. Nieuws

    Ziggo misleidt consument met WifiSpots

    De Reclame Code Commissie heeft geoordeeld dat kabelbedrijf Ziggo consumenten met reclame voor haar WifiSpots heeft misleid. Ziggo is hiervoor op de vingers getikt.
    Jarco Kriek
    27 augustus 2014
    comments 6
    Ziggo misleidt consument met WifiSpots

    De Reclame Code Commissie heeft geoordeeld dat kabelbedrijf Ziggo consumenten met reclame voor haar WifiSpots heeft misleid. Ziggo is hiervoor op de vingers getikt. Dat meldt Webwereld.

    Ziggo beweert volgens de Reclame Code Commissie onterecht dat consumenten met meerdere apparaten tegelijk met de hele familie via computer, tablet en smartphone online kunnen zijn. Die belofte is volgens de reclamewaakhond onterecht en misleidend. Ziggo belooft namelijk dat alle apparaten tegelijk online kunnen zijn. In de praktijk is dit beperkt tot twee apparaten. Ziggo vermeldt deze restrictie wel op de internetsite maar heeft deze restrictie niet gemeld in reclamefolders.

    Verweer

    In het verweer stelt het kabelbedrijf dat de in de reclame-uiting gemaakte term onbeperkt niet op het aantal apparaten, maar op het niet hebben van een datalimiet slaat. Toch stelt de Reclame Code Commissie in haar oordeel dat er sprake is van het verborgen houden van essentiële informatie die de gemiddelde consument nodig heeft om een geïnformeerd besluit over de transactie te nemen. Ziggo krijgt voor de misstap geen boete, maar wordt vriendelijk verzocht om niet meer op deze manier voor WifiSpots reclame te maken.

    ZiggowifiWifispotWifispotReclame Code CommissieReclame CodecommissieRCCinternethotspotbeveiliginghackathonhackhackersbeveiligingcertificaten

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl