1. Nieuws

    Ziggo naar rechter om duidelijkheid overeenkomst FOX Sports

    Ziggo zegt dat men alles gaat doen om de zenders van FOX Sports het komende seizoen niet op zwart te laten gaan. Onduidelijkheid over de distributieovereenkomst is de oorzaak van verwarring.
    Jarco Kriek
    11 mei 2017
    comments 0
    Ziggo naar rechter om duidelijkheid overeenkomst FOX Sports
    Foto ANP

    Het huidige Ziggo is ontstaan na een fusie van de zelfstandige kabelbedrijven Ziggo en UPC in 2014. Beide zelfstandige kabelbedrijven hadden op dat moment afzonderlijke distributieovereenkomst met Eredivisie Media & Marketing (EMM), de eigenaar van betaalzender FOX Sports. Ziggo stelt dat na de fusie de overeenkomst van het voormalig zelfstandige kabelbedrijf Ziggo dat nog tot en met het voetbalseizoen 2019/2020 doorloopt nu voor alle klanten van het fusiebedrijf Ziggo bindend is. EMM is van mening dat voor het voormalig UPC-verzorgingsgebied de oude overeenkomst met UPC rechtsgeldig is. Deze loopt aan het einde van dit voetbalseizoen af. In dat geval moet Ziggo voor het begin van het komende seizoen een nieuwe overeenkomst met EMM sluiten. Dit is voor Ziggo oninteressant omdat EMM vanwege een nieuw verdienmodel meer geld voor doorgifte aan aanbieders vraagt. Ziggo stelt dat het nieuwe voorstel van EMM voor doorgifte van FOX Sports vele malen duurder dan het huidige contract is.


    FOX Sports niet op zwart

    Nu blijkt dat Ziggo en EMM er samen niet uit gaan komen, heeft het kabelbedrijf de rechter gevraagd om duidelijkheid te verschaffen. Deze moet aangeven of de nog lopende distributieovereenkomst met betrekking tot FOX Sports van toepassing is voor alle Ziggo-klanten. Ziggo ziet de onenigheid met EMM als zakelijk geschil. Het kabelbedrijf zegt niet de intentie te hebben om FOX Sports na dit voetbalseizoen op zwart te zetten en alles eraan te doen om te voorkomen dat FOX Sports de zenders voor Ziggo-klanten op zwart zet.

     

    100.000 klanten

    In het voormalig UPC-verzorgingsgebied kijken via Ziggo meer dan 1,5 miljoen huishoudens naar digitale tv. Dit huishoudenbereik is veel groter dan het aantal Ziggo-klanten dat in dit gebied daadwerkelijk een abonnement op FOX Sports afnemen. Dit aantal ligt rond de honderdduizend.

    ZiggoFOX SportsEredivisie Media & MarketingvoetbalEredivisie

    Reacties

  1. TV-TIP De slimste mens: De slimsten vs de rest

    De slimste mens: De slimsten vs de rest
    NPO 2 om 20:25 uur
    Dacht je thuis op de bank altijd dat je het beter wist dan die BN'ers? Nou, dan is dit je kans om dat te laten zien. In aanloop naar het elfde seizoen delen acht onbekende landgenoten de komende week het De Slimste mens-strijdtoneel met oud-winnaars en finalisten uit de afgelopen tien seizoenen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Helemaal het einde

    Helemaal het einde
    RTL 4 om 20:30 uur
    Bij de familie Van Wichen is er genoeg verdiend met de stroopwafelbusiness om een bedrag aan het goede doel te schenken. Karel en An bouwen ondertussen gestaag door aan hun Huis met Open Armen, waarbij ze ook afscheid moeten nemen van een aantal vrijwilligers.