1. Nieuws

    Ziggo ontkent plannen voor verplichte terugkijkreclames

    Diverse media brachten het bericht dat Ziggo plannen heeft om het doorspoelen van reclame bij opgenomen digitale uitzendingen onmogelijk te maken. Ziggo ontkent de plannen echter en spreekt van een toekomstvisie.
    Jan-Hein Visser
    30 mei 2011
    comments 0
    Ziggo ontkent plannen voor verplichte terugkijkreclames
    Diverse media brachten het bericht dat Ziggo plannen heeft om het doorspoelen van reclame bij opgenomen digitale uitzendingen onmogelijk te maken. Ziggo ontkent de plannen echter en spreekt alleen maar van een visie op de toekomst die samenhangt met digitalisering en steeds vaker uitgesteld of on demand kijken.

    Volgens diverse media zou Ziggo bij monde van Marcel Nijhoff (tegenover Emerce) het idee bevestigd hebben om aan kijkers reclame te tonen bij het terugkijken van programma's op harde schijf-recorder van het bedrijf. Daarmee wilde Ziggo vooral benadrukken dat er steeds meer uitgesteld wordt gekeken en dat de tv-omroepen hierdoor op lange termijn steeds meer reclame inkomsten gaan mislopen. Over deze ontwikkeling, die een gevolg is van de digitalisering en on demand kijken, uitten recent nog de Vlaamse commerciële zenders hun zorgen.

    Ziggo ontkent echter dat het concrete plannen heeft om reclame te gaan plaatsen voor programma's die met een pvr zijn opgenomen. Een woordvoerder liet aan technologiesite Tweakers weten dat het echter niet ondenkbaar dat televisiezenders in de toekomst op een andere wijze reclame aan de kijker voorschotelen omdat er immers voor die content betaald moet worden. Ook zou de kabelaar niet door omroepen met een dergelijk verzoek zijn benaderd. Overigens is het plaatsen van reclame blokken voor veel omroepen al een normale praktijk en gebeurt dit bij het online oproepen van reportages standaard en kan dit niet worden overgeslagen. Dit doet bijvoorbeeld The Weather Channel op deze manier.
    Ziggoreclame

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl