1. Nieuws

    Ziggo plukt vruchten van Verstappen-gekte in Nederland

    Ziggo gebruikt volgens diverse mediakenners een goede marketingstrategie en plukt daardoor vruchten van de grote interesse voor Formule 1 na het succes van Max Verstappen.
    Jarco Kriek
    29 mei 2016
    comments 5
    Ziggo plukt vruchten van Verstappen-gekte in Nederland

    Ziggo gebruikt volgens diverse mediakenners een goede marketingstrategie en plukt daardoor vruchten van de grote interesse voor Formule 1 na het succes van Max Verstappen.


    Nadat Ziggo eerst Max Verstappen inzette voor een grote reclamecampagne gebruikt het kabelbedrijf het succes van de Formule 1-coureur nu voor andere marketingdoeleinden. Zo kunnen alle Nederlanders vanmiddag de Formule 1-race van Monaco gratis online op de internetsite van Ziggo bekijken. Natuurlijk maakt het kabelbedrijf dan gebruik van de mogelijkheid om bezoekers te wijzen op de voordelen die men als Ziggo-klant krijgt.

    Alle races op Ziggo Sport

    Kijkt men namelijk tv via Ziggo dan kunnen alle Formule 1-races live via Ziggo Sport Kanaal 14 bekeken worden. Dit sportkanaal is voor alle Ziggo-klanten in het ongecodeerde digitale basispakket beschikbaar. Met het gratis online tonen van de Formule 1-race van Monaco worden met gerichte marketing alle Formule 1-liefhebbers bereikt die nog geen tv-abonnement bij het kabelbedrijf afnemen. Mediakenners noemen de strategie van Ziggo – onder meer in het NPO Radio 1 mediaforum – begrijpelijk en goed.

    Alle uitzendrechten Formule 1

    Ziggo kan de Formule 1 gratis online aanbieden omdat betaalzender Ziggo Sport het volledige uitzendrechtenpakket van de Formule 1 voor Nederland in bezit heeft. Hieronder bevinden zich ook de internet- en open net-rechten. Het meest volledige Formule 1-aanbod is via betaalzender Ziggo Sport Totaal bij alle Nederlandse aanbieders beschikbaar. Ziggo en Ziggo Sport hebben in het Britse mediabedrijf Liberty Global dezelfde eigenaar. Ziggo moet alle zeilen bijzetten om weer in de gunst van Nederlanders te komen. Het kabelbedrijf verloor in 2015 rond de tweehonderdduizend klanten, waarvan de meesten aan directe concurrent KPN.

    ZiggoZiggo SportFormule 1Formule1F1Ziggo Sport Kanaal 14Ziggo Sport Totaalbetaalzenderonlinelineairnon-lineairnon lineairOTTover the topuitzendrechtenKPNklantverliesmarketingstrategie

    Reacties

  1. TV-TIP The Cable Guy

    The Cable Guy
    Een om 23:30 uur
    Jim Carrey probeert in deze inktzwarte comedy een wat serieuzere rol dan zijn gebruikelijke bekkentrekkerij, en daar zat het publiek niet op te wachten. Jammer, want de satire is de moeite meer dan waard en Carreys rol als hyperactieve psychopaat is verrassend.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD LUCIFER S1

      Lucifer vertelt het verhaal van de duivel die verveeld is geraakt en besluit een nieuw leven in Los Angeles op te bouwen. De charismatische Lucifer vermaakt zich met zijn drie grote passies: wijn, vrouwen en muziek. Totaal TV mag het eerste seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP The Mysteries of Laura

    The Mysteries of Laura
    Net5 morgen om 20:00 uur
    Een beetje coole rechercheur heeft geen loep of pijp meer, maar iets eigens. Zo paradeert Laura met d'r gestuntel en onhandigheid. Pure afleiding natuurlijk, zodat ze kan doen waarvoor ze is geboren: rechercheren.