1. Nieuws

    Ziggo plukt vruchten van Verstappen-gekte in Nederland

    Ziggo gebruikt volgens diverse mediakenners een goede marketingstrategie en plukt daardoor vruchten van de grote interesse voor Formule 1 na het succes van Max Verstappen.
    Jarco Kriek
    29 mei 2016
    comments 5
    Ziggo plukt vruchten van Verstappen-gekte in Nederland

    Ziggo gebruikt volgens diverse mediakenners een goede marketingstrategie en plukt daardoor vruchten van de grote interesse voor Formule 1 na het succes van Max Verstappen.


    Nadat Ziggo eerst Max Verstappen inzette voor een grote reclamecampagne gebruikt het kabelbedrijf het succes van de Formule 1-coureur nu voor andere marketingdoeleinden. Zo kunnen alle Nederlanders vanmiddag de Formule 1-race van Monaco gratis online op de internetsite van Ziggo bekijken. Natuurlijk maakt het kabelbedrijf dan gebruik van de mogelijkheid om bezoekers te wijzen op de voordelen die men als Ziggo-klant krijgt.

    Alle races op Ziggo Sport

    Kijkt men namelijk tv via Ziggo dan kunnen alle Formule 1-races live via Ziggo Sport Kanaal 14 bekeken worden. Dit sportkanaal is voor alle Ziggo-klanten in het ongecodeerde digitale basispakket beschikbaar. Met het gratis online tonen van de Formule 1-race van Monaco worden met gerichte marketing alle Formule 1-liefhebbers bereikt die nog geen tv-abonnement bij het kabelbedrijf afnemen. Mediakenners noemen de strategie van Ziggo – onder meer in het NPO Radio 1 mediaforum – begrijpelijk en goed.

    Alle uitzendrechten Formule 1

    Ziggo kan de Formule 1 gratis online aanbieden omdat betaalzender Ziggo Sport het volledige uitzendrechtenpakket van de Formule 1 voor Nederland in bezit heeft. Hieronder bevinden zich ook de internet- en open net-rechten. Het meest volledige Formule 1-aanbod is via betaalzender Ziggo Sport Totaal bij alle Nederlandse aanbieders beschikbaar. Ziggo en Ziggo Sport hebben in het Britse mediabedrijf Liberty Global dezelfde eigenaar. Ziggo moet alle zeilen bijzetten om weer in de gunst van Nederlanders te komen. Het kabelbedrijf verloor in 2015 rond de tweehonderdduizend klanten, waarvan de meesten aan directe concurrent KPN.

    ZiggoZiggo SportFormule 1Formule1F1Ziggo Sport Kanaal 14Ziggo Sport Totaalbetaalzenderonlinelineairnon-lineairnon lineairOTTover the topuitzendrechtenKPNklantverliesmarketingstrategie

    Reacties

  1. TV-TIP T2: Trainspotting

    T2: Trainspotting
    Film1 Premiere om 20:30 uur
    Na twintig jaar keert Renton (Ewan McGregor) terug naar Edinburgh om z’n oude drugsmaatjes op te zoeken. Die hebben daar gemengde emoties over. T2 is zo goed als je van een vervolg op een grensverleggende film mag verwachten: niet revolutionair meer, maar bij vlagen weer nèt zo’n oppepper.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP The Voice of Holland

    The Voice of Holland
    RTL 4 om 20:33 uur
    We mag mee naar die felbegeerde liveshows? Het is tijd voor the knockouts! Coaches Ali en Sanne zijn aan zet. Het belooft een pittige strijd te worden, waarbij moeilijke keuzes moeten worden gemaakt. Want per team gaan er slechts drie talenten door naar de liveshows.