1. Nieuws

    Ziggo Sport bindt 14 procent klanten aan Ziggo

    Veertien procent van de Ziggo-klanten vindt het sportkanaal Ziggo Sport reden om klant bij het kabelbedrijf te blijven.
    Jarco Kriek
    19 februari 2016
    comments 7
    Ziggo Sport bindt 14 procent klanten aan Ziggo

    Veertien procent van de Ziggo-klanten vindt het sportkanaal Ziggo Sport reden om klant bij het kabelbedrijf te blijven. Dat stelt marktonderzoeker Telecompaper op basis van onderzoek via het eigen Consumer Panel.


    Ziggo Sport wordt als premium sportkanaal zonder meerkosten aan alle klanten als onderdeel van het digitale basispakket geleverd. Ziggo maakte bij de presentatie van de kwartaalcijfers bekend dat twintig procent van de nieuwe abonnees vanwege Ziggo Sport een abonnement bij het kabelbedrijf hebben afgenomen. Telecompaper onderzocht in januari hoe bestaande klanten over het sportkanaal denken.

    600.000 klanten blijven vanwege Ziggo Sport

    Telecompaper stelt vast dat veertien procent van de huidige klanten Ziggo vanwege het sportkanaal Ziggo Sport trouw blijven. Op een klantenbase van iets meer dan vier miljoen abonnees gaat het om rond de zeshonderdduizend klanten. Dit aantal is niet opvallend. Het aantal abonnees van een sportbetaalzender blijft in Nederland rond ditzelfde aantal steken. Ziggo ziet Ziggo Sport als manier om bestaande klanten langer aan zich te binden en nieuwe klanten te werven.

    Premier League naar Ziggo Sport

    Door de aanschaf van nieuwe uitzendrechten hoopt Ziggo het sportkanaal aantrekkelijker te maken. Zo kocht men onlangs de uitzendrechten van de Engelse voetbalcompetitie Premier League. Tot en met het einde van dit voetbalseizoen is de Premier League nog op FOX Sports te zien. Daarna dus drie seizoenen op Ziggo Sport en betaalzender Ziggo Sport Totaal.

    ZiggoLiberty GlobalZiggo SportZiggo Sport TotaalbetaalzenderFOX SportsPremier LeaguevoetbalsportZiggo Mobielkwartaalcijfersklantklantenklantverliestvtelevisieinternetbellentelefoontelefonieabonnementabonnementenalles-in-1alles in 1triple playVodafonefusieAutoriteit Consument & MarktACMEuropaEuropese Commissie

    Reacties

  1. TV-TIP 2Doc: Pilotenmasker

    2Doc: Pilotenmasker
    NPO 2 om 20:20 uur
    Simonka de Jong volgt het ziekenhuisleven van een groep jonge kinderen met kanker. De periode in het Prinses Máxima Centrum in Utrecht is een emotionele achtbaan. Hoe ondergaan zij de soms pijnlijke ingrepen, hoe reageren ze op tegenvallende uitslagen en hoe gaan ze met hun ziekte om?

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Komt een man bij de dokter

    Komt een man bij de dokter
    SBS6 om 20:30 uur
    Een man gaat met zijn hond naar de dierenarts. „Dokter, mijn hond gaat steeds in de hoek zitten als de bel gaat." De dokter kijkt even goed naar de hond en zegt: „Tja, dat doen boxers nou eenmaal." Voor nog wat betere moppen, maar dan in sketchvorm, kijk je dit programma.