1. Nieuws

    Ziggo Sport bindt 14 procent klanten aan Ziggo

    Veertien procent van de Ziggo-klanten vindt het sportkanaal Ziggo Sport reden om klant bij het kabelbedrijf te blijven.
    Jarco Kriek
    19 februari 2016
    comments 7
    Ziggo Sport bindt 14 procent klanten aan Ziggo

    Veertien procent van de Ziggo-klanten vindt het sportkanaal Ziggo Sport reden om klant bij het kabelbedrijf te blijven. Dat stelt marktonderzoeker Telecompaper op basis van onderzoek via het eigen Consumer Panel.


    Ziggo Sport wordt als premium sportkanaal zonder meerkosten aan alle klanten als onderdeel van het digitale basispakket geleverd. Ziggo maakte bij de presentatie van de kwartaalcijfers bekend dat twintig procent van de nieuwe abonnees vanwege Ziggo Sport een abonnement bij het kabelbedrijf hebben afgenomen. Telecompaper onderzocht in januari hoe bestaande klanten over het sportkanaal denken.

    600.000 klanten blijven vanwege Ziggo Sport

    Telecompaper stelt vast dat veertien procent van de huidige klanten Ziggo vanwege het sportkanaal Ziggo Sport trouw blijven. Op een klantenbase van iets meer dan vier miljoen abonnees gaat het om rond de zeshonderdduizend klanten. Dit aantal is niet opvallend. Het aantal abonnees van een sportbetaalzender blijft in Nederland rond ditzelfde aantal steken. Ziggo ziet Ziggo Sport als manier om bestaande klanten langer aan zich te binden en nieuwe klanten te werven.

    Premier League naar Ziggo Sport

    Door de aanschaf van nieuwe uitzendrechten hoopt Ziggo het sportkanaal aantrekkelijker te maken. Zo kocht men onlangs de uitzendrechten van de Engelse voetbalcompetitie Premier League. Tot en met het einde van dit voetbalseizoen is de Premier League nog op FOX Sports te zien. Daarna dus drie seizoenen op Ziggo Sport en betaalzender Ziggo Sport Totaal.

    ZiggoLiberty GlobalZiggo SportZiggo Sport TotaalbetaalzenderFOX SportsPremier LeaguevoetbalsportZiggo Mobielkwartaalcijfersklantklantenklantverliestvtelevisieinternetbellentelefoontelefonieabonnementabonnementenalles-in-1alles in 1triple playVodafonefusieAutoriteit Consument & MarktACMEuropaEuropese Commissie

    Reacties

  1. TV-TIP Tomtesterom

    Tomtesterom
    NPO 3 om 20:30 uur
    Tom doet een IQ-test en de uitslag van die test zal hij binnen acht maanden proberen te verbeteren naar 131. Met die uitslag ben je officieel hoogbegaafd.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Hellboy II: The Golden Army

    Hellboy II: The Golden Army
    SBS9 om 20:30 uur
    Als een oude wapenstilstand tussen de mensheid en het onzichtbare magische rijk wordt geschonden, dreigt de hel op aarde uit te breken. Een meedogenloze leider van zowel de wereld boven als beneden trotseert zijn afkomst en wekt een onstuitbaar leger wezens tot leven. De moedigste en hardste superheld van de wereld moet het opnemen tegen deze genadeloze dictator en zijn brute rovers. Ja, hij is gewelddadig. Ja, hij heeft ook horens. En ja, hij wordt soms verkeerd begrepen. Maar als er een klus geklaard moet worden, moet je wel bij Hellboy (Ron Perlman) zijn. Met zijn team van het Bureau voor Paranormale Research en Defensie, z’n pyrokinetische vriendin Liz (Selma Blair), de empatische vismens Abe (Doug Jones) en protoplasma-mysticus Johann reist het team van het BPRD heen en weer tussen de oppervlakte en de onzichtbare magische wereld, waar fantasiewezens tastbaar worden. En Hellboy, met beide werelden bekend maar in geen van beide geaccepteerd, moet kiezen tussen zijn vertrouwde leven en een onbekende toekomst die lonkt.

    Zappen.blog.nl