1. Nieuws

    Ziggo Sport bindt 14 procent klanten aan Ziggo

    Veertien procent van de Ziggo-klanten vindt het sportkanaal Ziggo Sport reden om klant bij het kabelbedrijf te blijven.
    Jarco Kriek
    19 februari 2016
    comments 7
    Ziggo Sport bindt 14 procent klanten aan Ziggo

    Veertien procent van de Ziggo-klanten vindt het sportkanaal Ziggo Sport reden om klant bij het kabelbedrijf te blijven. Dat stelt marktonderzoeker Telecompaper op basis van onderzoek via het eigen Consumer Panel.


    Ziggo Sport wordt als premium sportkanaal zonder meerkosten aan alle klanten als onderdeel van het digitale basispakket geleverd. Ziggo maakte bij de presentatie van de kwartaalcijfers bekend dat twintig procent van de nieuwe abonnees vanwege Ziggo Sport een abonnement bij het kabelbedrijf hebben afgenomen. Telecompaper onderzocht in januari hoe bestaande klanten over het sportkanaal denken.

    600.000 klanten blijven vanwege Ziggo Sport

    Telecompaper stelt vast dat veertien procent van de huidige klanten Ziggo vanwege het sportkanaal Ziggo Sport trouw blijven. Op een klantenbase van iets meer dan vier miljoen abonnees gaat het om rond de zeshonderdduizend klanten. Dit aantal is niet opvallend. Het aantal abonnees van een sportbetaalzender blijft in Nederland rond ditzelfde aantal steken. Ziggo ziet Ziggo Sport als manier om bestaande klanten langer aan zich te binden en nieuwe klanten te werven.

    Premier League naar Ziggo Sport

    Door de aanschaf van nieuwe uitzendrechten hoopt Ziggo het sportkanaal aantrekkelijker te maken. Zo kocht men onlangs de uitzendrechten van de Engelse voetbalcompetitie Premier League. Tot en met het einde van dit voetbalseizoen is de Premier League nog op FOX Sports te zien. Daarna dus drie seizoenen op Ziggo Sport en betaalzender Ziggo Sport Totaal.

    ZiggoLiberty GlobalZiggo SportZiggo Sport TotaalbetaalzenderFOX SportsPremier LeaguevoetbalsportZiggo Mobielkwartaalcijfersklantklantenklantverliestvtelevisieinternetbellentelefoontelefonieabonnementabonnementenalles-in-1alles in 1triple playVodafonefusieAutoriteit Consument & MarktACMEuropaEuropese Commissie

    Reacties

  1. TV-TIP Tegenlicht

    Tegenlicht
    NPO 2 om 21:05 uur
    Waar ligt de (ethische) grens als het gaat om het verzamelen, mis- en gebruiken van onze persoonlijke data door het bedrijfsleven? Te gast zijn verschillende experts op online-gebied.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN DEEPWATER HORIZON

      Deepwater Horizon vertelt ‘t waargebeurde verhaal van het grootste olielek ooit in de Golf van Mexico. Deze actiethriller draait vanaf 29 september in de bioscopen: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes weggeven.

    TV-TIP Terminator 2: Judgment Day

    Terminator 2: Judgment Day
    Fox om 21:35 uur
    Skynet - het computersysteem dat anno 2029 oorlog voert tegen de mensheid - stuurt een nieuwe cyborg terug in de tijd. Deze geavanceerde, onverwoestbare versie van de "Terminator" heeft als enige opdracht het vermoorden van John Connor, een tiener die in de toekomst uit zal groeien tot de leider van het verzet tegen de robots van Skynet. Het verzet is op de hoogte van deze geheime missie en stuurt eveneens een "Terminator" : die moet John en zijn moeder Sarah beschermen...