1. Nieuws

    Ziggo tot 2019 hoofdsponsor van Ajax

    Het nieuwe kabelfusiebedrijf Ziggo is vanaf 1 januari tot en met het voetbalseizoen 2018 – 2019 hoofdsponsor van Ajax.
    Jarco Kriek
    7 november 2014
    comments 10
    Ziggo tot 2019 hoofdsponsor van Ajax
    Foto: ANP

    Het nieuwe kabelfusiebedrijf Ziggo is vanaf 1 januari tot en met het voetbalseizoen 2018 – 2019 hoofdsponsor van het eerste elftal van Ajax. De naam van Ziggo is op de voetbalshirts zichtbaar.

    Het fusiebedrijf Ziggo is na de overname van Ziggo door Liberty Global op enkele formaliteiten na een feit. Het Britse mediabedrijf is ook eigenaar van UPC. Beiden bedrijven gaan in de toekomst samen onder de naam Ziggo verder. Al eerder werd duidelijk dat er bij de sponsoractiviteiten een gewijzigd inzicht is. UPC stopte onlangs met de sponsoring van de Nederlandse film. Ziggo heeft bij de huidige sponsoractiviteiten vooral de focus op muziek. Zo wordt door sponsoring de naam aan de Amsterdamse muziektempel Ziggo Dome verbonden.

    In voetbal zit muziek voor Ziggo

    Het Ziggo Dome ligt tegenover de Amsterdam ArenA. Dit is de thuishaven van Ajax. En op de shirts van die voetbalclub pronkt vanaf 1 januari ook de naam van Ziggo. Baptiest Coopmans – beoogd CEO van Ziggo na de overname door Liberty Global – over het sponsorcontract met Ajax: "De mogelijkheid om shirtsponsor van Ajax te worden, komt zelden voor. Ziggo kan zich als nieuw landelijk kabel- en mediabedrijf op een unieke manier presenteren door dit partnership. Het is een logische keuze voor beide partijen. Wij zijn dan ook zeer enthousiast over onze samenwerking." Michael Kinsbergen – algemeen directeur van Ajax – vult aan: "Met Ziggo hebben we een partner gevonden die echt bij Ajax past. Het is een modern, ambitieus bedrijf waar veel jonge mensen werken en dat midden in de maatschappij staat. Vanaf het eerste gesprek voelt het goed. Wij verheugen ons op een mooie samenwerking."

    Maximaal tien miljoen euro

    De vaste jaarlijkse vergoeding van het nieuwe sponsorcontract bedraagt acht miljoen euro. Daarnaast is een variabel deel van maximaal twee miljoen euro per jaar afgesproken. Het eerste half jaar zijn de vergoedingen vier miljoen euro vast en maximaal een miljoen variabel. De overeenkomst heeft een looptijd van viereneenhalf jaar, tot en met 30 juni 2019. Voor Ziggo bestaat de mogelijkheid tot opzegging na tweeëneenhalf jaar. Hiervoor geldt een opzegtermijn van twaalf maanden.

    ZiggoAjaxUPCLiberty GlobalvoetbalAmsterdam ArenAmuziekZiggo Domeshirtsponsorsponsoring

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.