1. Nieuws

    Ziggo tot 2019 hoofdsponsor van Ajax

    Het nieuwe kabelfusiebedrijf Ziggo is vanaf 1 januari tot en met het voetbalseizoen 2018 – 2019 hoofdsponsor van Ajax.
    Jarco Kriek
    7 november 2014
    comments 10
    Ziggo tot 2019 hoofdsponsor van Ajax
    Foto: ANP

    Het nieuwe kabelfusiebedrijf Ziggo is vanaf 1 januari tot en met het voetbalseizoen 2018 – 2019 hoofdsponsor van het eerste elftal van Ajax. De naam van Ziggo is op de voetbalshirts zichtbaar.

    Het fusiebedrijf Ziggo is na de overname van Ziggo door Liberty Global op enkele formaliteiten na een feit. Het Britse mediabedrijf is ook eigenaar van UPC. Beiden bedrijven gaan in de toekomst samen onder de naam Ziggo verder. Al eerder werd duidelijk dat er bij de sponsoractiviteiten een gewijzigd inzicht is. UPC stopte onlangs met de sponsoring van de Nederlandse film. Ziggo heeft bij de huidige sponsoractiviteiten vooral de focus op muziek. Zo wordt door sponsoring de naam aan de Amsterdamse muziektempel Ziggo Dome verbonden.

    In voetbal zit muziek voor Ziggo

    Het Ziggo Dome ligt tegenover de Amsterdam ArenA. Dit is de thuishaven van Ajax. En op de shirts van die voetbalclub pronkt vanaf 1 januari ook de naam van Ziggo. Baptiest Coopmans – beoogd CEO van Ziggo na de overname door Liberty Global – over het sponsorcontract met Ajax: "De mogelijkheid om shirtsponsor van Ajax te worden, komt zelden voor. Ziggo kan zich als nieuw landelijk kabel- en mediabedrijf op een unieke manier presenteren door dit partnership. Het is een logische keuze voor beide partijen. Wij zijn dan ook zeer enthousiast over onze samenwerking." Michael Kinsbergen – algemeen directeur van Ajax – vult aan: "Met Ziggo hebben we een partner gevonden die echt bij Ajax past. Het is een modern, ambitieus bedrijf waar veel jonge mensen werken en dat midden in de maatschappij staat. Vanaf het eerste gesprek voelt het goed. Wij verheugen ons op een mooie samenwerking."

    Maximaal tien miljoen euro

    De vaste jaarlijkse vergoeding van het nieuwe sponsorcontract bedraagt acht miljoen euro. Daarnaast is een variabel deel van maximaal twee miljoen euro per jaar afgesproken. Het eerste half jaar zijn de vergoedingen vier miljoen euro vast en maximaal een miljoen variabel. De overeenkomst heeft een looptijd van viereneenhalf jaar, tot en met 30 juni 2019. Voor Ziggo bestaat de mogelijkheid tot opzegging na tweeëneenhalf jaar. Hiervoor geldt een opzegtermijn van twaalf maanden.

    ZiggoAjaxUPCLiberty GlobalvoetbalAmsterdam ArenAmuziekZiggo Domeshirtsponsorsponsoring

    Reacties

  1. TV-TIP Wielrennen: Giro d'Italia

    Wielrennen: Giro d'Italia
    Eurosport 1 om 13:15 uur
    17e etappe

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Counting On

    Counting On
    TLC om 20:30 uur
    Volg de avonturen en de dagelijkse beslommeringen van Jill, Jessa en de andere Duggars. Hoe is het om op eigen benen te staan en voor je eigen gezin te zorgen?

    Zappen.blog.nl