1. Nieuws

    Ziggo verliest minder tv-klanten aan glasvezel

    Ziggo verliest nog steeds klanten, maar het klantverlies wordt steeds minder. Daartegenover staat wel dat Ziggo meer digitale tv-abonnementen heeft verkocht.
    Jarco Kriek
    24 januari 2014
    comments 26
    Ziggo verliest minder tv-klanten aan glasvezel
    Foto: ANP
    Ziggo verliest nog steeds klanten maar het klantverlies wordt steeds minder. Daartegenover staat wel dat het kabelbedrijf in het vierde kwartaal van 2013 meer digitale tv-abonnementen heeft verkocht.

    Uiteindelijk werd over het gehele jaar 2013 wel minder digitale tv-abonnementen verkocht. Aan het begin van 2013 stond de teller nog op 929.000, op de laatste dag van 2013 was dit tot 872.000 gedaald. Dat heeft vooral te maken met het grote klantenverlies dat Ziggo in de eerste helft van 2013 door sterk opkomende concurrentie van glasvezelnetwerken heeft geleden. In het vierde kwartaal van 2013 was er zelfs sprake van verkoop van meer aanvullende tv-abonnementen. Het ging hierbij om achtduizend nieuwe abonnementen. Het gaat hierbij om abonnementen op premium-zenders als HBO en FOX Sports evenals de aanvullende zenderpakketten TV Extra en TV Plus.

    Klantverlies

    Ziggo verloor ook in het vierde kwartaal nog tv-klanten. Het klantverlies wordt wel minder. Aan het einde van 2013 had Ziggo 2.796.000 tv-klanten. Dat is een kwartaalverlies van 15.000. Over het hele jaar 2013 verloor Ziggo 96.000 tv-klanten, wat overeenkomt met een klantverlies van 3,3 procent. Daartegenover staat wel dat Ziggo-klanten per maand meer bij het kabelbedrijf besteden. Door meer gebruik van video on demand-diensten werden verminderde inkomsten door klantverlies enigszins opgevangen. Het aantal analoge kijkers daalde met 27.000 naar 505.000. De groei van digitale tv bedroeg in het voerde kwartaal 12.000 en kwam hierdoor op 2.291.000 uit.
    ZiggoAlles-in-1triple playdigitaalanaloogtvtelevisieklantenkwartaalcijfersglasvezelReggefiberKPNconcurrentieQ3

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl