1. Nieuws

    Ziggo verliest minder tv-klanten aan glasvezel

    Ziggo verliest nog steeds klanten, maar het klantverlies wordt steeds minder. Daartegenover staat wel dat Ziggo meer digitale tv-abonnementen heeft verkocht.
    Jarco Kriek
    24 januari 2014
    comments 26
    Ziggo verliest minder tv-klanten aan glasvezel
    Foto: ANP
    Ziggo verliest nog steeds klanten maar het klantverlies wordt steeds minder. Daartegenover staat wel dat het kabelbedrijf in het vierde kwartaal van 2013 meer digitale tv-abonnementen heeft verkocht.

    Uiteindelijk werd over het gehele jaar 2013 wel minder digitale tv-abonnementen verkocht. Aan het begin van 2013 stond de teller nog op 929.000, op de laatste dag van 2013 was dit tot 872.000 gedaald. Dat heeft vooral te maken met het grote klantenverlies dat Ziggo in de eerste helft van 2013 door sterk opkomende concurrentie van glasvezelnetwerken heeft geleden. In het vierde kwartaal van 2013 was er zelfs sprake van verkoop van meer aanvullende tv-abonnementen. Het ging hierbij om achtduizend nieuwe abonnementen. Het gaat hierbij om abonnementen op premium-zenders als HBO en FOX Sports evenals de aanvullende zenderpakketten TV Extra en TV Plus.

    Klantverlies

    Ziggo verloor ook in het vierde kwartaal nog tv-klanten. Het klantverlies wordt wel minder. Aan het einde van 2013 had Ziggo 2.796.000 tv-klanten. Dat is een kwartaalverlies van 15.000. Over het hele jaar 2013 verloor Ziggo 96.000 tv-klanten, wat overeenkomt met een klantverlies van 3,3 procent. Daartegenover staat wel dat Ziggo-klanten per maand meer bij het kabelbedrijf besteden. Door meer gebruik van video on demand-diensten werden verminderde inkomsten door klantverlies enigszins opgevangen. Het aantal analoge kijkers daalde met 27.000 naar 505.000. De groei van digitale tv bedroeg in het voerde kwartaal 12.000 en kwam hierdoor op 2.291.000 uit.
    ZiggoAlles-in-1triple playdigitaalanaloogtvtelevisieklantenkwartaalcijfersglasvezelReggefiberKPNconcurrentieQ3

    Reacties

  1. TV-TIP Inside the London Fire Brigade

    Inside the London Fire Brigade
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Het is een bizar toeval, maar juist op het moment dat in Londen afgelopen juni een van de allergrootste woningbranden plaatsvond (die van de 67-meter hoge Grenfelltoren in Kensington) werden de brandweermannen voor deze driedelige documentaire gevolgd. Kijk, en huiver.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Het perfecte plaatje

    Het perfecte plaatje
    RTL 4 om 20:32 uur
    Na weken van gerommel met diafragma's en licht, wordt vanavond duidelijk wie als opvolger van Humberto Tan wordt gekroond. Wie na de finale nóg niet genoeg kan krijgen van al die meesterwerken, kan terecht in het Museum Hilversum. Vanaf morgen is daar het allerbeste werk van de kandidaten van dit seizoen te bewonderen.