1. Nieuws

    Ziggo verliest weer tienduizenden klanten

    Het samengaan van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft het fusiebedrijf Ziggo in het tweede kwartaal van 2015 bijna zestigduizend klanten gekost.
    Jarco Kriek
    5 augustus 2015
    comments 26
    Ziggo verliest weer tienduizenden klanten
    Foto: ANP

    Het samengaan van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft het fusiebedrijf Ziggo in het tweede kwartaal van 2015 bijna zestigduizend klanten gekost. Dat blijkt uit het financieel kwartaalverslag van het Britse moederbedrijf Liberty Global.


    Ziggo heeft in het tweede kwartaal van 2015 vooral te maken met onbegrip bij klanten over ongelijkheid van het dienstaanbod in voormalig UPC- en Ziggo-verzorgingsgebied. Zo kan een Ziggo-klant in het oude UPC-verzorgingsgebied niet naar de NBC Universal-zenders 13TH Street, Syfy en E! Entertainment kijken, terwijl het andere deel van de Ziggo-klanten dat wel kan doen. Ook bestaat er ongelijkheid bij het aantal te gebruiken CI+ modules en/of tv-decoders bij een tv-abonnement. Voormalig Ziggo-klanten krijgen bij het afsluiten van een nieuw abonnement niet alleen met een nieuw en verbeterd dienstaanbod, maar ook met een bruikleen-constructie van apparatuur te maken.

    Ziggo heeft meer dan zeven miljoen aansluitingen

    Het kabelbedrijf heeft in het tweede kwartaal de grens van zeven miljoen aansluitingen overschreden. Dat heeft niet voor meer klanten gezorgd. Het aantal abonnees daalde namelijk met 56.600 naar 4.185.300. In de eerste drie maanden van dit jaar verloor Ziggo ook al bijna vijftigduizend abonnees. Het aantal door deze abonnees afgenomen abonnementen daalde met 86.700 nog meer. Ziggo verkoopt maandelijks bijna 9,8 miljoen abonnementen.

    Digitaal basispakket bij Ziggo

    Het aantal Ziggo-abonnees dat via het digitale basispakket naar tv kijkt, daalde met 36.300 naar 835.500. Bij de aanvullende Starter- en Royaal-abonnement is ook een daling waarneembaar. Het gaat hierbij om 20.300 abonnees waardoor het aantal Ziggo-klanten met een aanvullend tv-abonnement op 3.347.800 terechtkomt.

    ZiggoUPCLiberty GlobalklankverlieskwartaalcijfersNBC Universal13TH StreetSyfyE!E! EntertainmentfusiekabelkabelaarskabelbedrijvenmediaboxkabeldecoderlogotvgidsEPGfirmware

    Reacties

  1. TV-TIP Deal met de dood

    Deal met de dood
    NPO 3 om 21:00 uur
    Vervolg op de documentaire van Jessica Villerius over Amerikaanse gevangenen die de doodstaf afwachten. Ze volgt Clinton Young, die op zijn achttiende ter dood veroordeeld werd voor een dubbele moord. Hij wacht al zestien jaar in de dodencel in Texas op zijn executie. Maar heeft hij het wel gedaan?

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP DINO.

    DINO.
    RTL 5 om 21:31 uur
    Een koninklijk tintje in verband met Koningsdag! Najib Amhali en Roxeanne Hazes wagen zich aan een koninklijke versie van Wie ben ik? en Jandino gaat 'sparren' met Rico Verhoeven. Verder treedt Broederliefde op.

    Zappen.blog.nl