1. Nieuws

    Ziggo verliest weer tienduizenden klanten

    Het samengaan van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft het fusiebedrijf Ziggo in het tweede kwartaal van 2015 bijna zestigduizend klanten gekost.
    Jarco Kriek
    5 augustus 2015
    comments 26
    Ziggo verliest weer tienduizenden klanten
    Foto: ANP

    Het samengaan van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft het fusiebedrijf Ziggo in het tweede kwartaal van 2015 bijna zestigduizend klanten gekost. Dat blijkt uit het financieel kwartaalverslag van het Britse moederbedrijf Liberty Global.


    Ziggo heeft in het tweede kwartaal van 2015 vooral te maken met onbegrip bij klanten over ongelijkheid van het dienstaanbod in voormalig UPC- en Ziggo-verzorgingsgebied. Zo kan een Ziggo-klant in het oude UPC-verzorgingsgebied niet naar de NBC Universal-zenders 13TH Street, Syfy en E! Entertainment kijken, terwijl het andere deel van de Ziggo-klanten dat wel kan doen. Ook bestaat er ongelijkheid bij het aantal te gebruiken CI+ modules en/of tv-decoders bij een tv-abonnement. Voormalig Ziggo-klanten krijgen bij het afsluiten van een nieuw abonnement niet alleen met een nieuw en verbeterd dienstaanbod, maar ook met een bruikleen-constructie van apparatuur te maken.

    Ziggo heeft meer dan zeven miljoen aansluitingen

    Het kabelbedrijf heeft in het tweede kwartaal de grens van zeven miljoen aansluitingen overschreden. Dat heeft niet voor meer klanten gezorgd. Het aantal abonnees daalde namelijk met 56.600 naar 4.185.300. In de eerste drie maanden van dit jaar verloor Ziggo ook al bijna vijftigduizend abonnees. Het aantal door deze abonnees afgenomen abonnementen daalde met 86.700 nog meer. Ziggo verkoopt maandelijks bijna 9,8 miljoen abonnementen.

    Digitaal basispakket bij Ziggo

    Het aantal Ziggo-abonnees dat via het digitale basispakket naar tv kijkt, daalde met 36.300 naar 835.500. Bij de aanvullende Starter- en Royaal-abonnement is ook een daling waarneembaar. Het gaat hierbij om 20.300 abonnees waardoor het aantal Ziggo-klanten met een aanvullend tv-abonnement op 3.347.800 terechtkomt.

    ZiggoUPCLiberty GlobalklankverlieskwartaalcijfersNBC Universal13TH StreetSyfyE!E! EntertainmentfusiekabelkabelaarskabelbedrijvenmediaboxkabeldecoderlogotvgidsEPGfirmware

    Reacties

  1. TV-TIP The Hoax

    The Hoax
    RTL 8 om 20:30 uur
    Clifford Irving (Richard Gere) is de wanhoop nabij als hij er al in geen jaren in is geslaagd om een succesvol boek te schrijven. Ten einde raad overtuigt hij zijn uitgever - en later ook zichzelf - ervan dat hij is vergekozen om de officiële biografie over Howard Hughes te schrijven. Wat begint als een uitweg voor een schrijver, die op het randje van de vergetelheid staat, eindigt in een schandaal dat uiteindelijk zelfs reikt tot aan het Witte Huis. Overmand door hebzucht en een vurig verlangen naar succes, weet Clifford de wereld te overtuigen, maar op de weg daarnaar toe verliest hij uiteindelijk meer dan hem lief is.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN DEEPWATER HORIZON

      Deepwater Horizon vertelt ‘t waargebeurde verhaal van het grootste olielek ooit in de Golf van Mexico. Deze actiethriller draait vanaf 29 september in de bioscopen: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes weggeven.

    TV-TIP The Next Boy/Girl Band

    The Next Boy/Girl Band
    SBS6 om 20:30 uur
    In de nieuwe talentenjacht 'The Next Boy/Girl Band' nemen twee teams het tegen elkaar op om dé nieuwe boy- en girlband samen te stellen.

    Zappen.blog.nl