Ziggo waarschuwde voor probleem met emailadressen
Ziggo heeft Cogas en Caiway ruim van tevoren gewaarschuwd
voor de problemen die met emailadressen zouden kunnen ontstaan als de
dienstverlening zou stoppen.
Er is in Twente grote onrust onder Cogas-klanten ontstaan na
de aankondiging dat in de eerste maanden van 2015 het leveren van digitale
diensten via de kabel via Ziggo stopt en door Caiway wordt overgenomen. Eén van
de probleempunten is de afsluiting van het huidige Ziggo-emailadres. Door het
groot aantal klachten hebben diverse gemeenten in Twente – die aandeelhouder
van Cogas zijn – het standpunt ingenomen dat het huidige Ziggo-emailadres ook
bij afname van digitale diensten via Caiway actief blijft.
Cogas-soap gaat door
Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar laat Totaal TV weten
dat men Cogas en Caiway vroegtijdig heeft gewaarschuwd voor problemen
die bij klanten kunnen ontstaan als de overeenkomst voor het leveren van
digitale diensten door Ziggo wordt stopgezet. Het afsluiten van Ziggo
emailadressen was daar één van. Ziggo ziet geen mogelijkheid om de
emailadressen van huidige klanten in het Cogas-gebied langer actief te laten.
Het emailaccount wordt afgesloten op de dag dat het abonnement wordt beëindigd.
Net als alle andere internetaanbieders is het zonder aanpassingen technisch
niet mogelijk voor Ziggo om emailadressen via andere aanbieders actief te laten
blijven.