1. Nieuws

    ‘KPN vindt snel internet eigenlijk helemaal niet nodig’

    Uitspraken van medewerkers van aanbieders via webcare worden steeds vaker door consumenten als de mening van het bedrijf gezien. En dat is natuurlijk zeker niet altijd het geval.
    Jarco Kriek
    13 augustus 2019
    comments 8
    ‘KPN vindt snel internet eigenlijk helemaal niet nodig’
    Foto ANP

    Het belang van webcare wordt steeds groter. En dit brengt valkuilen met zich mee. Vaak geheel onbedoeld zijn uitspraken van webcaremedewerkers aanleiding om de wenkbrauwen te fronsen. Zoals bij dit bericht op het gebruikersforum van KPN. Op een simpele vraag over mogelijke komst van glasvezel in een bepaalde gemeente, schiet de webcaremedewerker in een verdedigende rol. Hij doet er alles aan om de vraagsteller ervan te overtuigen dat glasvezel op zijn huisadres eigenlijk helemaal niet nodig is. KPN levert immers via koperdraad een downloadsnelheid van bijna 100Mbps.

     

    FUP

    En dat is volgens de KPN-medewerker ruim voldoende. Gemiddeld wordt volgens hem tussen de 30 en 35Mbps door een heel gezin gebruikt. Maar hij gaat nog een stap verder. Iemand die meer dan op het huisadres als maximum geleverde internetsnelheid gebruikt, zou weleens dingen kunnen doen die door KPN als buitensporig gebruik – de zogenaamde FUP – aangemerkt kan worden. En dat is een vreemde uitspraak afkomstig van een bedrijf dat juist miljarden euro’s in eigen netwerken investeert om sneller internet aan klanten te kunnen leveren.

     

    KPN denkt anders

    Als de uitspraak van de medewerkers door klanten letterlijk als standpunt van KPN wordt gezien dan staat er impliciet dat KPN snel internet eigenlijk niet nodig vindt. Natuurlijk kan dit nooit het standpunt van een bedrijf zijn dat zich als doel heeft gesteld om in de komende twee jaar minimaal een miljoen huishoudens op een glasvezelnetwerk aan te sluiten. En dan ook nog eens de nieuwste technieken gebuikt om juist sneller internet tot in eerste instantie 1000Mbps (1Gbps) aan klanten te leveren. Het maakt wel duidelijk dat het belang van uitspraken van webcaremedewerkers groter wordt. En dat bedrijven als KPN, VodafoneZiggo (Ziggo) en T-Mobile intern de teugels strakker moeten aantrekken om medewerkers te wijzen op de impact die sommige uitspraken onbedoeld kunnen hebben.

    KPNZiggoVodafoneZiggoT-MobilewebcareklantenserviceinternetinternetsnelheidglasvezelkoperdraadDSLVDSLFUP

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES GOOD BOYS

      Wat kan er wel allemaal niet fout gaan op één dag? De makers van Superbad, Bad Neighbours en Sausage Party komen met het originele Good Boys. Als hij wordt uitgenodigd voor zijn eerste feestje raakt de twaalfjarige Max in paniek omdat hij niet weet hoe je moet zoenen. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Make Holland great again

    Make Holland great again
    NPO 3 om 20:15 uur
    YUNG DWDD-reporter Sahil Amar Aïssa had de afgelopen maanden één missie. Een geheime missie nog wel: het land een beetje beter maken. Of nou ja, ten minste een poging doen. Is het leven hier dan om te janken? Ben je mal! Maar toch zien we met z’n allen dagelijks dingen die beter kunnen. En als niemand iets doet, verandert er ook niets, toch?

    TV-TIP Savage builds

    Savage builds
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Als kind leer je dat je niet met je eten mag spelen en je mag er al helemaal niet mee gooien. Adam Savage trekt zich daar helemaal niks van aan en heeft een episch voedselgevecht met collega Tory Belleci. De twee bedenken allerlei rare machines om eten naar elkaar te smijten.

    Interview

    • *

      Frans Bauer

      The Voice Senior

      Geer & Goor verlieten met gierende banden hun stoel in The Voice Senior. Enter Frans Bauer als vierde coach naast Marco Borsato, Ilse DeLange en Angela Groothuizen.
      Reacties0 reactie(s)