1. Nieuws

    ‘KPN vindt snel internet eigenlijk helemaal niet nodig’

    Uitspraken van medewerkers van aanbieders via webcare worden steeds vaker door consumenten als de mening van het bedrijf gezien. En dat is natuurlijk zeker niet altijd het geval.
    Jarco Kriek
    13 august 2019
    comments 8
    ‘KPN vindt snel internet eigenlijk helemaal niet nodig’
    Foto ANP

    Het belang van webcare wordt steeds groter. En dit brengt valkuilen met zich mee. Vaak geheel onbedoeld zijn uitspraken van webcaremedewerkers aanleiding om de wenkbrauwen te fronsen. Zoals bij dit bericht op het gebruikersforum van KPN. Op een simpele vraag over mogelijke komst van glasvezel in een bepaalde gemeente, schiet de webcaremedewerker in een verdedigende rol. Hij doet er alles aan om de vraagsteller ervan te overtuigen dat glasvezel op zijn huisadres eigenlijk helemaal niet nodig is. KPN levert immers via koperdraad een downloadsnelheid van bijna 100Mbps.

     

    FUP

    En dat is volgens de KPN-medewerker ruim voldoende. Gemiddeld wordt volgens hem tussen de 30 en 35Mbps door een heel gezin gebruikt. Maar hij gaat nog een stap verder. Iemand die meer dan op het huisadres als maximum geleverde internetsnelheid gebruikt, zou weleens dingen kunnen doen die door KPN als buitensporig gebruik – de zogenaamde FUP – aangemerkt kan worden. En dat is een vreemde uitspraak afkomstig van een bedrijf dat juist miljarden euro’s in eigen netwerken investeert om sneller internet aan klanten te kunnen leveren.

     

    KPN denkt anders

    Als de uitspraak van de medewerkers door klanten letterlijk als standpunt van KPN wordt gezien dan staat er impliciet dat KPN snel internet eigenlijk niet nodig vindt. Natuurlijk kan dit nooit het standpunt van een bedrijf zijn dat zich als doel heeft gesteld om in de komende twee jaar minimaal een miljoen huishoudens op een glasvezelnetwerk aan te sluiten. En dan ook nog eens de nieuwste technieken gebuikt om juist sneller internet tot in eerste instantie 1000Mbps (1Gbps) aan klanten te leveren. Het maakt wel duidelijk dat het belang van uitspraken van webcaremedewerkers groter wordt. En dat bedrijven als KPN, VodafoneZiggo (Ziggo) en T-Mobile intern de teugels strakker moeten aantrekken om medewerkers te wijzen op de impact die sommige uitspraken onbedoeld kunnen hebben.

    KPNZiggoVodafoneZiggoT-MobilewebcareklantenserviceinternetinternetsnelheidglasvezelkoperdraadDSLVDSLFUP

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET LAST CHRISTMAS

      De jonge, losbandige en soms wat humeurige Kate (Emilia Clarke) is niet tevreden over haar leven. Tom lijkt te mooi om waar te zijn als hij haar leven komt binnenlopen en door de muur die Kate om zich heen gebouwd heeft heen breekt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze romantische komedie weggeven, met daarin een tas en natuurlijk twee kaartjes voor de film.

    TV-TIP Sterren op het doek

    Sterren op het doek
    NPO 2 om 20:25 uur
    In de laatste aflevering van dit seizoen staat Lee Towers centraal. De zanger vertelt Özcan wat hem inspireerde om groot te dromen.

    TV-TIP Fred van Leer: Alles uit de kast

    Fred van Leer: Alles uit de kast
    TLC om 20:30 uur
    Fred van Leer helpt mensen aan een nieuwe look en doet dat met een flinke dosis humor en zo nu en dan een traantje van geluk.

    Interview

    • *

      Daniel Mays

      Temple

      Mark Strong, Carice van Houten en Daniel Mays runnen in de BBC First-serie Temple een illegale, ondergrondse medische kliniek.
      Reacties0 reactie(s)