Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    ‘KPN vindt snel internet eigenlijk helemaal niet nodig’

    Uitspraken van medewerkers van aanbieders via webcare worden steeds vaker door consumenten als de mening van het bedrijf gezien. En dat is natuurlijk zeker niet altijd het geval.
    Jarco Kriek
    13 august 2019
    comments 8
    ‘KPN vindt snel internet eigenlijk helemaal niet nodig’
    Foto ANP

    Het belang van webcare wordt steeds groter. En dit brengt valkuilen met zich mee. Vaak geheel onbedoeld zijn uitspraken van webcaremedewerkers aanleiding om de wenkbrauwen te fronsen. Zoals bij dit bericht op het gebruikersforum van KPN. Op een simpele vraag over mogelijke komst van glasvezel in een bepaalde gemeente, schiet de webcaremedewerker in een verdedigende rol. Hij doet er alles aan om de vraagsteller ervan te overtuigen dat glasvezel op zijn huisadres eigenlijk helemaal niet nodig is. KPN levert immers via koperdraad een downloadsnelheid van bijna 100Mbps.

     

    FUP

    En dat is volgens de KPN-medewerker ruim voldoende. Gemiddeld wordt volgens hem tussen de 30 en 35Mbps door een heel gezin gebruikt. Maar hij gaat nog een stap verder. Iemand die meer dan op het huisadres als maximum geleverde internetsnelheid gebruikt, zou weleens dingen kunnen doen die door KPN als buitensporig gebruik – de zogenaamde FUP – aangemerkt kan worden. En dat is een vreemde uitspraak afkomstig van een bedrijf dat juist miljarden euro’s in eigen netwerken investeert om sneller internet aan klanten te kunnen leveren.

     

    KPN denkt anders

    Als de uitspraak van de medewerkers door klanten letterlijk als standpunt van KPN wordt gezien dan staat er impliciet dat KPN snel internet eigenlijk niet nodig vindt. Natuurlijk kan dit nooit het standpunt van een bedrijf zijn dat zich als doel heeft gesteld om in de komende twee jaar minimaal een miljoen huishoudens op een glasvezelnetwerk aan te sluiten. En dan ook nog eens de nieuwste technieken gebuikt om juist sneller internet tot in eerste instantie 1000Mbps (1Gbps) aan klanten te leveren. Het maakt wel duidelijk dat het belang van uitspraken van webcaremedewerkers groter wordt. En dat bedrijven als KPN, VodafoneZiggo (Ziggo) en T-Mobile intern de teugels strakker moeten aantrekken om medewerkers te wijzen op de impact die sommige uitspraken onbedoeld kunnen hebben.

    KPNZiggoVodafoneZiggoT-MobilewebcareklantenserviceinternetinternetsnelheidglasvezelkoperdraadDSLVDSLFUP

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      Win de dvd Endangered Species

      Een droomvakantie in een Keniaans natuurreservaat verandert voor een gezin in een nachtmerrie als ze de parkregels negeren. Hun busje wordt verwoest en ze moeten te voet terugkeren. Totaal TV mag deze actiethriller vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Au pairs

    Au pairs
    BVN-TV om 05:25 uur
    Wat ooit op een veredelde vakantie leek, is uitgemond in een ware uitputtingsslag. Chaundae loopt op haar tandvlees.

    TV-TIP Manchester by the Sea

    Manchester by the Sea
    SBS9 om 20:30 uur
    Na het overlijden van zijn broer wordt Lee Chandler aangesteld als voogd voor diens zoon. Lee keert terug naar zijn geboortedorp.

    Interview

    • *

      Martine van Os

      We zijn er bijna

      Martine van Os blijft dit jaar met de groep kampeerders dicht bij huis; de vakantiereizigers maken een tocht door Nederland. “Eerlijk? Ik vond het verrassend leuk!”
      Reacties0 reactie(s)