Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    ‘KPN vindt snel internet eigenlijk helemaal niet nodig’

    Uitspraken van medewerkers van aanbieders via webcare worden steeds vaker door consumenten als de mening van het bedrijf gezien. En dat is natuurlijk zeker niet altijd het geval.
    Jarco Kriek
    13 august 2019
    comments 8
    ‘KPN vindt snel internet eigenlijk helemaal niet nodig’
    Foto ANP

    Het belang van webcare wordt steeds groter. En dit brengt valkuilen met zich mee. Vaak geheel onbedoeld zijn uitspraken van webcaremedewerkers aanleiding om de wenkbrauwen te fronsen. Zoals bij dit bericht op het gebruikersforum van KPN. Op een simpele vraag over mogelijke komst van glasvezel in een bepaalde gemeente, schiet de webcaremedewerker in een verdedigende rol. Hij doet er alles aan om de vraagsteller ervan te overtuigen dat glasvezel op zijn huisadres eigenlijk helemaal niet nodig is. KPN levert immers via koperdraad een downloadsnelheid van bijna 100Mbps.

     

    FUP

    En dat is volgens de KPN-medewerker ruim voldoende. Gemiddeld wordt volgens hem tussen de 30 en 35Mbps door een heel gezin gebruikt. Maar hij gaat nog een stap verder. Iemand die meer dan op het huisadres als maximum geleverde internetsnelheid gebruikt, zou weleens dingen kunnen doen die door KPN als buitensporig gebruik – de zogenaamde FUP – aangemerkt kan worden. En dat is een vreemde uitspraak afkomstig van een bedrijf dat juist miljarden euro’s in eigen netwerken investeert om sneller internet aan klanten te kunnen leveren.

     

    KPN denkt anders

    Als de uitspraak van de medewerkers door klanten letterlijk als standpunt van KPN wordt gezien dan staat er impliciet dat KPN snel internet eigenlijk niet nodig vindt. Natuurlijk kan dit nooit het standpunt van een bedrijf zijn dat zich als doel heeft gesteld om in de komende twee jaar minimaal een miljoen huishoudens op een glasvezelnetwerk aan te sluiten. En dan ook nog eens de nieuwste technieken gebuikt om juist sneller internet tot in eerste instantie 1000Mbps (1Gbps) aan klanten te leveren. Het maakt wel duidelijk dat het belang van uitspraken van webcaremedewerkers groter wordt. En dat bedrijven als KPN, VodafoneZiggo (Ziggo) en T-Mobile intern de teugels strakker moeten aantrekken om medewerkers te wijzen op de impact die sommige uitspraken onbedoeld kunnen hebben.

    KPNZiggoVodafoneZiggoT-MobilewebcareklantenserviceinternetinternetsnelheidglasvezelkoperdraadDSLVDSLFUP

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    TV-TIP The voice of Holland

    The voice of Holland
    RTL 4 om 20:00 uur
    Vanavond is het Jan Smit's laatste kans om nog wat talent zijn team in te hengelen. Met wie gaat hij straks battelen?

    TV-TIP Crypto

    Crypto
    Film1 Premiere om 20:30 uur
    Bankier Martin ontdekt dat zijn bank banden heeft met criminelen. Hij trekt aan de bel, maar komt daardoor in gevaar.

    Interview

    • Tom Hanks in News of the World

      Tom Hanks

      News of the World

      Met meer dan zestig films op zijn cv kun je Tom Hanks gerust een Hollywoodveteraan noemen. Toch stak hij op de set van western News of the World nog iets op van zijn elfjarige collega Helena.
      Reacties0 reactie(s)