Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Netflix en lineaire zenders stimuleren verkoop 4K Ultra HD-televisies

    Vision – dat televisies onder de merknaam Philips verkoopt – ziet in video on demand en het groeiend aantal lineaire UHD-zenders een belangrijke stimulans voor de verkoop van 4K Ultra HD-zenders.
    Peter de Koning
    24 januari 2019
    comments 5
    Netflix en lineaire zenders stimuleren verkoop 4K Ultra HD-televisies

    De verkoop van 4K-televisies is in de voorbijgaande periode flink aangetrokken. Vooral Netflix is als video on demand-dienst een belangrijke aanleiding voor consumenten om de aanschaf van een 4K Ultra HD-televisie te overwegen. Netflix heeft een redelijk groot aanbod titels van films en series die in 4K te bekijken zijn. Om bij Netflix in deze beeldkwaliteit te kijken, is wel het duurste abonnement nodig. Ook Amazon Prime Video heeft vaker titels in 4K voor abonnees beschikbaar. De Nederlandse streamingdienst Videoland loopt met Ultra HD nog ver achter. Alleen op de nieuwste modellen televisies van fabrikant Samsung kan een zeer beperkt aantal titels in 4K bekeken worden. In praktijk werkt deze mogelijkheid vrijwel nooit omdat de melding in beeld komt dat geen internetverbinding voorhanden is. Dit staat bij Videoland gelijk met capaciteitsproblemen.

     

    Lineair UHD

    TPVision verwacht dat ook lineaire UHD-zenders in de toekomst tot meer verkoop van UHD-televisies gaat leiden. Er komen steeds meer UHD-zenders voor consumenten beschikbaar. Die zijn vaker niet alleen via satelliet te ontvangen. In Nederland bieden de aanbieders KPN en Stichting Kabel Veendam (SKV) op dit moment al een pakket met 4K-zenders aan. Ziggo test op dit moment samen met een beperkte groep klanten de nieuwe Horizon EOS 4 Mediabox. De verwachting is dat Ziggo binnen enkele maanden de nieuwe 4K Mediabox aan klanten gaat leveren. Mogelijk dat sport in 4K Ultra HD in de vorm van Formule 1 en buitenlands voetbal op Ziggo Sport hierbij een belangrijke rol gaat spelen. TPVision verwacht dat de eerstkomende Olympische Spelen volgend jaar in Japan voor de echte doorbraak van de 4K Ultra HD-televisie in de Nederlandse huiskamer gaat zorgen.

    TPVisionPhilips4KUltra HDUHDtelevisieOTTvideo on demandlineair

    Reacties

  1. TV-TIP Het Klokhuis

    Het Klokhuis
    NPO 3 om 18:44 uur
    In 2013, tijdens het 25-jarige jubileum van Het klokhuis, maakten bijna 1400 kinderen een tijdscapsule, die ze vervolgens in audiovisueel archief Beeld & Geluid digitaal begroeven. Tien jaar later is het tijd om ze, samen met oud-presentatoren Nienke de la Rive Box, Bart Meijer, Lisa Wade en Dolores Leeuwin, op te duikelen. Waar droomden de ukkies van toen van? Wat wilden ze bewaren voor de toekomst? Wat is er in het afgelopen decennium veranderd? En zijn hun toekomstvoorspellingen allemaal uitgekomen?

    TV-TIP Z Doc: Het Ware Verhaal Tussen Ford en Ferrari

    Z Doc: Het Ware Verhaal Tussen Ford en Ferrari
    RTL Z om 20:30 uur
    Begin jaren 60 staat Ferrari op omvallen. Ford heeft interesse om de boel over te nemen, vooral dankzij het succes van de renstal, Scuderia Ferrari. Wanneer de deal door toedoen van Enzo Ferrari op het laatste moment klapt, zweert Henry Ford II een raceauto te bouwen die Ferrari alle hoeken van het circuit moet laten zien. En wel tijdens de voor Ferrari belangrijkste race van allemaal: de 24 uur van Le Mans.

    Interview

    • *

      Anne-Mar Zwart

      Blauw Bloed

      Anne-Mar Zwart (37) is de nieuwe presentator van Blauw Bloed, het royalty-programma van de EO dat na ruim een jaar afwezigheid, terugkeert op tv.
      Reacties0 reactie(s)