Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Onrust bij XS4All: KPN stopt in 2020 met merknaam XS4All

    Met een tactische zet probeert KPN de Ondernemingsraad van het zelfstandige dochterbedrijf XS4All buitenspel te zetten. Het is een nieuwe stap in het opheffen van XS4All.
    Jarco Kriek
    6 juni 2019
    comments 5
    Onrust bij XS4All: KPN stopt in 2020 met merknaam XS4All
    Foto ANP

    KPN wil enkele dochterbedrijven in de komende jaren onder de eigen merknaam onderbrengen. Telfort is het eerste merk dat sinds 1 mei geleidelijk onder de vleugels van KPN wordt gebracht. Ondanks verzet van tienduizenden klanten lijkt XS4All het volgende merk te zijn. Omdat een deel van het personeel kritisch over het inlijven door het telecombedrijf is, probeert KPN de Ondernemingsraad van XS4All buitenspel te zetten. De zet wordt door de Ondernemingsraad niet gewaardeerd. Dit blijkt uit een verklaring die vandaag door de ondernemingsraad naar buiten is gebracht. Het is de eerste keer dat dit orgaan zich openbaar uitlaat over de plannen van KPN.

     

    Medewerkers XS4All

    KPN heeft verder vanmorgen om 8.30 uur alle medewerkers van XS4All voorgelicht over het voornemen van KPN om het personeel van XS4All over te brengen naar KPN. Dit meldt actiegroep XS4All Moet Blijven. Omdat XS4All een zelfstandig dochterbedrijf is, zijn alle medewerkers onder eigen arbeidsvoorwaarden in dienst bij XS4All. Het overhevelen van de werknemers naar KPN is een belangrijk onderdeel van het plan om de Ondernemingsraad van XS4All te omzeilen en op te heffen.

     

    XS4All stopt in 2020

    KPN wil voor eind 2020 de stekker uit XS4All trekken. Het belooft hierbij klanten van de aanbieder dat voor hen niets bij geleverde diensten wijzigt. Ook op het punt van klantenservice – die door XS4All-klanten hoog wordt gewaardeerd – en het gebruik van eigen internetmodem zegt KPN niets te willen veranderen. KPN wil dochtermerken om diverse redenen onder de eigen vleugels brengen. Zo benoemt KPN de voordelen samenwerking en synergie. Maar een ander belangrijk aspect is kostenbesparing die wordt gerealiseerd als dochtermerken onder de eigen merknaam worden ondergebracht. Tevens maakt samengaan de eigen merknaam sterker. XS4All-klanten zijn niet blij met het voornemen van KPN. Actiegroep XS4All Moet Blijven haalde in de afgelopen maanden ruim 50.000 handtekeningen binnen van verontruste XS4All-klanten. De actiegroep is tevens met marktpartijen in gesprek om een eigen internetaanbieder gestoeld op de idealen van XS4All op te richten.

    KPNXS4AllXS4All moet blijvenklantenservicevrije hardwarekeuzetvtelevisieinternetabonnement

    Reacties