Ziggo beperkt bestaande klanten die willen overstappen naar nieuw abonnement niet

Niet iedere Nederlander is bereid om voor het voordeligste abonnement over te stappen naar een nieuwe provider. Dit kan meerdere redenen hebben. Bijvoorbeeld omdat de door de huidige provider geleverde diensten goed bevallen of omdat er op een adres geen andere mogelijkheid is om snel en stabiel internet via een andere provider te bemachtigen. Het oversluiten van het bestande contractvrije abonnement is dan de enige manier om de aangekondigde prijsverhoging te ontlopen en zelfs een leuke tijdelijke overstapkorting te bemachtigen.
Smartcard
Bij een deel van de Ziggo-klanten bestaat een bepaalde vorm van angst om het lopende contractvrije abonnement over te sluiten naar een nieuwe, voordeligere Wifi-abonnementsvorm. Dit heeft hoofdzakelijk te maken met het gebruik van de in het verleden zelf gekochte smartcards. Hiermee kan zonder extra betaling en met eigen hardware naar het gecodeerde zenderaanbod gekeken worden. De angst bestaat dat deze mogelijkheid bij het oversluiten van het abonnement vervalt. Deze gedachte is niet vreemd, omdat hier in een ver verleden bij het oversluiten van een abonnement sprake van was.
Verandering
Ziggo geeft op het eigen online forum aan dat bestaande klanten die overstappen naar een nieuwe goedkopere abonnementsvorm niet bang hoeven te zijn dat alle smartcards op non-actief worden gezet. Alleen als wordt besloten bij het nieuwe abonnement één of meerdere bruikleendecoders in de vorm van Mediabox Next of Next Mini te gaan gebruiken, worden smartcards uitgeschakeld als het aantal smartcards en bruikleendecoders het maximale aantal van vijf overschrijdt. Als een nieuwe Wifi-abonnementsvormen gecombineerd wordt met een tv-abonnementen levert Ziggo hierbij standaard een Next Mini als bruikleendecoder. Hiermee zijn meerdere interactieve diensten mogelijk die met een smartcard niet te gebruiken zijn.










