Ziggo soap rond EPG gaat nieuw hoofdstuk in

Een nieuwe data-leverancier zorgde er in maart voor dat de elektronische programmagids (EPG) nog meer mankementen ging vertonen. Naast ontbrekende, niet complete en onduidelijke programma-informatie bij diverse zenders zorgde vooral de niet goed functionerende serie-linking (serie-opname) voor de nodige ergernis bij een groep klanten. Dit zorgde er onder meer voor dat enkele klanten een eenmalige compensatie van maximaal 150 euro ontvingen. Daarbij viel de willekeur op die het kabelbedrijf bij deze compensatieregeling hanteerde. Enkele grote klagers op het eigen gebruikersforum van Ziggo kregen deze compensatie wel aangeboden, maar het overgrote deel van de Ziggo-klanten die eveneens problemen met de EPG bij het kabelbedrijf rapporteerden, kregen geen compensatie.
Klanten moeten helpen
Het nieuwe hoofdstuk dat Ziggo vandaag aan de EPG-soap toevoegt, is het uitnodigen van klanten om te kijken hoe de technische realisatie van de programmagids achter de schermen verloopt. Ziggo organiseert namelijk een event op de eigen Tech Campus in Amsterdam waarbij klanten worden uitgenodigd om mee te denken over de EPG en het opnamesysteem met als doel deze te verbeteren. Deelnemers kunnen bij dit overleg vragen stellen aan specialisten van het kabelbedrijf. Ziggo-klanten kunnen zich voor de ‘EPG uitlegdagen’ opgeven.