Realitykanaal Secret Story 24/7 bij UPC, Ziggo en Caiway

Het tijdelijke realitykanaal Secret
Story 24/7 is vanaf 13 februari 13 weken lang bij de kabelaars UPC, Ziggo en
Caiway te zien. Dat heeft televisiezender Net5 vandaag bekend gemaakt. Op Net5
kan men het nieuwe realityprogramma ook dagelijks volgen.
Verleden week, tijdens de
perspresentatie van Secret Story, werd al duidelijk dat Net5 met diverse
kabelbedrijven in overleg was om het digitaal televisiekanaal Secret Story 24/7
door te gaan geven. Er werd in eerste instantie door producent Endemol toen al een persbericht
uitgegeven waarin stond dat met kabelaar UPC al een overeenkomst was bereikt.
Zowel Net5 als UPC ontkende op dat moment dat er een getekende overeenkomst
voor de doorgifte van Secret Story 24/7 was. Wel werd toen aangegeven dat die
overeenkomst bijna bereikt was. Ook Ziggo verklaarde bij monde van woordvoerder
Gradus Vos tegen Totaal TV dat men met Net5 in overleg was over doorgifte van
dit digitaal kanaal rond het realityprogramma Secret Story.
Vandaag maakt Net5 bekend dat men de
kabelaars UPC, Ziggo en Caiway een overeenkomst voor de doorgifte van Secret
Story 24/7 heeft bereikt. Bij de onderhandelingen speelde een laagdrempelige
toegang tot het digitaal televisiekanaal een belangrijke rol. Bij de drie
kabelbedrijven komt Secret Story 24/7 voor alle digitale abonnees beschikbaar
in het goedkoopste televisieabonnement. De UPC-abonnee kan Secret Story 24/7
vanaf 13 februari bekijken via voorkeuzekanaal 14. Bij Ziggo is dit
voorkeuzekanaal 15 en bij Caiway kan men Secret Story 24/7 zien op
voorkeuzekanaal 55.
Via het speciaal gecreëerde kanaal kan
het programma 24 uur per dag, zeven dagen per week gevolgd worden. Secret Story
volgt 15 kandidaten, ieder met een geheim, in een afgesloten huis vol camera’s.
Zij moeten drie maanden lang hun geheim verborgen zien te houden en dat van de
anderen zien te raden. De kandidaten die hun intrek gaan nemen in het huis van
Secret Story hebben allemaal een bijzonder verhaal. Zodra ze een voet over de
drempel zetten, verandert dit verhaal in hun ‘secret story’. In het huis - waar
privacy onmogelijk is – moeten zij alles op alles zetten om hun geheim te
bewaken. Tegelijkertijd is er de vraag die iedereen bezighoudt: wat zijn de
geheimen van de andere bewoners? Wie is eigenlijk een dominee? Wie heeft er
ooit de jackpot gewonnen? En zijn er echt twee zussen in het huis? Dankzij het
digitale kanaal hoeft de kijker niks te missen van Secret Story.
Het is goed mogelijk dat voor de start
op 13 februari Net5 met nog meer televisieaanbieders overeenkomsten heeft
gesloten voor de doorgifte van Secret Story 24/7. Alphons Martens, zendermanager
Net5: “Een project als Secret Story wil je overal en altijd kunnen volgen.
Dankzij de overeenkomsten met UPC, Ziggo en Caiway hebben we ons ervan verzekerd
dat het grootste deel van Nederland Secret Story dat straks 24 uur per dag en
zeven dagen in de week op tv kan doen. We zijn nog met een paar andere partijen
in gesprek en we hopen dat ook deze nog op tijd voor de start van het programma
aan boord stappen. Naast het digitale kanaal en de uitzendingen op Net5 zetten
we ook op internet en social media groot in met Secret Story.”










