UPC kiest de frontale aanval op televisiekijken via koperdraad

Nadat UPC enige tijd geleden in een
reclamecampagne het KPN televisieproduct Digitenne onder vuur heeft genomen is
het voor het mediabedrijf nu tijd om alle ADSL-internetaanbieders op de korrel
te nemen.
In de reclamecampagne maakt UPC heel
duidelijk dat internet via het kabelnetwerk van UPC ten opzichte van internet
met de ADSL-techniek via de koperdraad superieur is. Daarnaast maakt UPC in de
reclamecampagne ook duidelijk dat televisiekijken via het UPC-kabelnetwerk een
veel mooiere beeldkwaliteit als televisiekijken via de ADSL-techniek oplevert.
En daar heeft UPC overigens zeker gelijk in. Diverse vergelijkende testen – die
ook door Totaal TV zijn uitgevoerd – maken duidelijk dat in mindere mate bij digitale
SD-kanalen maar zeker bij HD-kanalen de beeldkwaliteit bij kabelbedrijven in
Nederland superieur is in vergelijk met aanbieders die voor televisie gebruik
van de ADSL-techniek maken. Dit komt vooral omdat voor doorgifte van televisiezenders via de kabel een grotere bandbreedte gebruikt wordt dan bij ADSL. Zo kan het zelfs gebeuren dat via de kabel een SD-kanaal met meer bandbreedte wordt doorgegeven dan een HD-kanaal bij een televisieaanbieder die van de ADSL-techniek gebruik maakt.
In de televisiecampagne ruilen
gezinnen een week met elkaar van huis – en dus provider. Zij worden
geconfronteerd met enerzijds beperkingen van ADSL en anderzijds de
mogelijkheden van de kabel. Vervolgens worden de families gevraagd naar hun
ervaringen. Ook maakt UPC duidelijk dat er een tekort aan bandbreedte is
wanneer zij via de telefoonlijn tegelijkertijd televisiekijken en internetten.
De internetsnelheid kan dan namelijk aanzienlijk afnemen. Ook dit aspect komt
in de commercials terug. UPC levert televisie en internet gescheiden aan. Hierdoor
heeft televisiekijken geen invloed op de internetsnelheid.
Machteld Koch, Marketing
Communications Director bij UPC: "Met deze nieuwe campagne willen we iedereen
die ooit voor ADSL heeft gekozen tonen wat de voordelen zijn van internet en
televisie van UPC. We laten zien dat het echt voordelen biedt om over te
stappen naar UPC en daarom is het wat ons betreft niet de vraag óf men dit gaat
doen, maar wanneer.”










