1. Nieuws

    Ziggo: Minder klanten kopen meer abonnementen

    Liberty Global presenteerde voor het laatst de kwartaalcijfers van Ziggo. Hieruit blijkt dat het Nederlandse kabelbedrijf in het vierde kwartaal relatief goed gepresteerd heeft. Ook al was er van klantverlies sprake.
    Jarco Kriek
    16 februari 2017
    comments 1
    Ziggo: Minder klanten kopen meer abonnementen
    Foto ANP

    Ziggo zag het aantal klanten in het vierde kwartaal met 24.000 tot 3,98 miljoen dalen. Hierdoor kwam het klantverlies in het hele jaar 2016 op 112.900 uit. Desondanks noteerde het kabelbedrijf in het vierde kwartaal een groei van 51.100 abonnementen. Dat is de hoogste stijging in vijf jaar tijd. Deze groei werd onder meer veroorzaakt door de verkoop van meer internet (55.800) en vaste telefoon (12.200) abonnementen. De verkoop van meer triple play-abonnementen is hier de oorzaak van. Ruim 63 procent (2,522 miljoen) van de Ziggo-klanten neemt dit soort gecombineerde abonnementsvormen af. Het aantal One Play TV Only-abonnementen nam fors af. Duo play-abonnementen werden een fractie minder verkocht.

     

    Digitaal kijken

    Het aantal digital kijkende klanten bij Ziggo nam met 17.400 tot 3,338 miljoen toe. Hierdoor komt de digitale penetratie op 83,9 procent uit. Het aantal analoge kijkers daalde wederom en kwam aan het einde van 2016 op 637.400 te staan.


    Abonnementen belangrijker

    In een markt waarin de onderlinge concurrentie dynamisch en fors is, hechten aanbieders meer belang aan het aantal verkochte abonnementen dan het klantaantal. Meer Nederlanders nemen triple- of quad play-abonnementen bij één bedrijf af. Door deze marktontwikkeling wordt het aantal klanten bij veel aanbieders minder. De overgebleven klanten nemen echter wel meer diensten – dus abonnementen – af. In het geval van Ziggo steeg hierdoor het abonnementsbedrag dat een klant gemiddeld bij het kabelbedrijf uitgeeft tot €46,18 per maand. Dat is €1,21 meer dan aan het einde van 2015.

    ZiggoLiberty GlobalVodafoneVodafoneZiggokwartaalcijfersjaarcijferstriple playalles-in-1alles in 1analoogdigitaaltvtelevisieinternetbellentelefoontelefonie

    Reacties

  1. TV-TIP Formule 1: GP van Australië

    Formule 1: GP van Australië
    Ziggo Sport Select om 07:00 uur
    Voorbeschouwing en live verslag van de race van de Rolex Australie Grand Prix, gereden op het circuit Albert Park, in Melbourne, Australie. Met commentaar van Olav Mol, analyses van o.a. Doornbos en Coronel en bijdrages rechtstreeks vanf de grid in Melbourne. Presentatie Rob Kamphues.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Sporza op zondag

    Sporza op zondag
    Een om 13:30 uur
    Sportmagazine - Formule 1: GP van Australië. Commentaar: Sammy Neyrinck; interviews: Stefaan Lammens - WK veldlopen in Kampala (Oeganda). Commentaar: Kris Meertens - Wielrennen: vanaf 14.00 uur liveverslag van Gent - Wevelgem. Commentaar: Michel Wuyts en José De Cauwer; Renaat Schotte (op de motor). Karl Vannieuwkerke ontvangt voor en na de koers zijn gasten in de buurt van de aankomst. M.m.v. Eddy Planckaert.

    Zappen.blog.nl