1. Nieuws

    150.000 Ziggo-klanten gebruiken interactieve cloud-dienst

    De Ziggo cloud-dienst waarmee men met bepaalde oudere kabeldecoders en nieuwe televisiemodellen toch van interactieve tv gebruik kan maken, wordt veel gebruikt.
    Jarco Kriek
    21 augustus 2013
    comments 0
    150.000 Ziggo-klanten gebruiken interactieve cloud-dienst

    De Ziggo cloud-dienst waarmee men met bepaalde oudere kabeldecoders en nieuwe televisiemodellen toch van interactieve tv gebruik kan maken, wordt veel gebruikt.

    Rond de 150.000 Ziggo-klanten maken gebruik van de cloud-dienst die dit jaar in Nederland werd geïntroduceerd. Dat meldt Broadband TV News. Dat is een derde van het aantal Ziggo-klanten dat van interactieve diensten gebruikmaakt. In de afgelopen drie maanden is het aantal gebruikers van de cloud-dienst met 150 procent gestegen.

    CloudTV van Active Video

    Ziggo maakt bij de cloud-dienst gebruik van CloudTV van het Nederland bedrijf Active Video. De gebruikte techniek maakt het makkelijker om oudere kabeldecoders met een relatief kleine firmware-upgrade interactief te maken. Ziggo hoeft op het eigen platform hiervoor slechts 6 Mbit/s ruimte op een voor digitale televisie gebruikte frequentie vrij te maken. Deze bandbreedte wordt alleen voor het grafische uiterlijk van de Ziggo cloud-dienst gebruikt. Content dat via het nieuwe interactieve platform van Ziggo wordt bekeken, wordt – zeker in het geval van HD – met een hogere bandbreedte en dus betere beeldkwaliteit aangeboden. Het interactieve platform bestaat uit video on demand waarbij men naast films, series en popconcerten in de reeks Ziggo Muziek ook naar uitgesteld kijken-diensten van veel door Ziggo aanboden tv-zenders kan kijken.

    Ziggo eerste kabelbedrijf in de wereld

    Ziggo is het eerste kabelbedrijf in de wereld dat CloudTV voor het aanbieden van interactieve diensten gebruikt. Onlangs introduceerde het kabelbedrijf de nieuwe CI+ 1.3-module waarmee ook nieuwe 2013-televisiemodellen toegang tot de interactieve diensten van Ziggo krijgen. Gebruik van interactieve diensten als video on demand is voor tv-aanbieders belangrijk omdat die lucratief zijn.

    ZiggoInteractieve TVcloudHumax5100C5200C5300CkabelcloudCloudTVvideo on demanduitgesteld kijken

    Reacties

  1. TV-TIP Oceans

    Oceans
    RTL 4 om 07:00 uur
    Natuurliefhebbers likken hun vingers af bij deze fantastische documentaire. De makers verdwijnen letterlijk onder het wateroppervlak en laten een onbeschrijflijke schoonheid, mar ook een afschuwelijk toekomstbeeld zien, indien er niet snel iets wordt gedaan aan overbevissing, verontreiniging en andere ellende. Blij wordt je niet van deze confronterende film, die met een enkel beeld laat voelen wat Al Gore met een hele film probeerde uit te leggen. Moeder Natuur is wreed, maar de mens nog veel meer.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Zapp Awards 2019

    Zapp Awards 2019
    NPO 3 om 19:25 uur
    Zapplive-gezichten Klaas van Kruistum en Saskia Weerstand reiken live vanuit de vorstin in Hilversum voor het vierde jaar de Zapp Awards uit. Welke jeugdprogramma's, YouTubers, artiesten en presentatoren vallen er dit jaar in de prijzen en gaan met zo'n felbegeerde Award naar huis? En misschien nog wel belangrijker: wie wint dit jaar de Veer-in-je-reet Award?

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)