Nieuw diepterecord voor 3FM

NPO 3FM verloor in deze periode maar liefst meer dan tien procent marktaandeel. In concrete cijfers daalde het marktaandeel van 0,3 procentpunt naar 2,6 procent. Het nadert hiermee het constante marktaandeel van nichezender NPO Radio 4 dat alleen klassieke muziek uitzendt. Het is opvallend dat in de zomermaanden NPO 3FM zoveel marktaandeel verliest. De jongerenzender besteedde namelijk veel aandacht aan diverse zomerse muziekfestivals die bij de jongere luisterdoelgroep populair zijn. Ook de andere jongerenzender van Nederland, Radio 538, verloor fors marktaandeel (-0,5 procent) maar blijft met 11,5 procent wel de best beluisterde radiozender van Nederland.
Radio 10
Grootste stijger in de zomermaanden was Radio 10 van Talpa Radio. Door een stijging van 0,7 procentpunt kwam het marktaandeel op 8,8 procent uit. Ook NPO Radio 1 en 100%NL realiseerden een stijging van het marktaandeel. Naast NPO 3FM zag ook NPO Radio 2 het marktaandeel dalen. Deze zender blijft na Radio 538 wel de één na best beluisterde radiozender van Nederland.