40UP Radio stopt ermee

Volgens eigen zeggen begon Harry de Winter – eigenaar van Wintermedia – vijf jaar geleden 40UP als een grap. Na vijf jaar komt er dus een einde aan de grap. De radiozender heeft de media-ondernemer jaarlijks gemiddeld 100.000 euro gekost. De hoop is weg om de radiozender door middel van sponsors rendabel te maken. Dit betekent dat De Winter zelf de stekker uit 40UP trekt. Vanaf 1 januari is de radiozender verleden tijd. Al enige tijd waren geluiden hoorbaar dat een einde van de online radiozender naderde. Zo werd enige maanden geleden de verspreiding van 40UP via KPN Interactieve TV gestaakt.
‘De betere muziek’
In de afgelopen vijf jaar is muziek het belangrijkst op de radiozender geweest. Een mengsel van de betere muziek zoals de muzieksoorten Americana, blues, rock en Nederlandse popmuziek was het hoofdingrediënt van de radiozender. Onder meer Mart Smeets, Johan Derksen, Robert ten Brink, Leo van der Goot en Vincent Bijlo maken nog tot en met 31 december programma’s voor 40UP Radio.