1. Nieuws

    73 procent kijkt naar digitale televisie

    Dat Nederland snel digitaliseert, is een schot voor open doel. In Nederland voeren diverse marktpartijen onderzoeken naar de digitale penetratie in het Nederlandse tv-landschap uit. Eén daarvan is de Media Standaard Survey.
    Jarco Kriek
    30 januari 2012
    comments 0
    73 procent kijkt naar digitale televisie
    Foto: ANP

    Dat Nederland snel digitaliseert, is een schot voor open doel. In Nederland voeren diverse marktpartijen onderzoeken naar de digitale penetratie in het Nederlandse tv-landschap uit. Eén daarvan is de Media Standaard Survey.

    TNS NIPO voert dit onderzoek uit in opdracht van de organisaties die verantwoordelijk zijn voor de belangrijkste mediabereiksonderzoeken: SKO (televisie), RAB (radio), JIC STIR (internet) en NOM (print). In 2011 zijn voor dit onderzoek 6.212 huishoudens en 5.313 personen van 13 jaar en ouder ondervraagd.

    Uit de Media Standaard Survey blijkt dat digitale televisie in één of meer televisies in de Nederlandse huiskamers de standaard is geworden. Aan het einde van 2011 keek 73 procent van het aantal huishoudens naar digitale televisie. Een half jaar daarvoor was dit percentage nog 69 procent. Op het hoofdtoestel in huis kijkt 68 procent naar digitale televisie.

    Deze stijging houdt in dat digitale diensten ook in de lift zitten. Daarvan is de digitale decoder met opnamemogelijkheid de belangrijkste. In 36 procent van de huishoudens is een harddisk recorder aanwezig.

    Digitale televisieMedia Standaard SurveyanaloogSKOStichting KijkonderzoekJIC STIRRABNOMZiggoKPNUPCCanalDigitaalCaiwayGlashart Media

    Reacties

  1. TV-TIP Genaaid

    Genaaid
    NPO 3 om 20:25 uur
    Vijf beginnende modeontwerpers krijgen de kans om een duurzame collectie te ontwikkelen. Er is alleen één voorwaarde: ze moeten eerst zelf ervaren hoe het er in de kledingindustrie aan toe gaat. Samen met Jennifer Hoffman reizen ze naar Myanmar, waar ze aan den lijve ondervinden welke prijs er écht voor onze kleding wordt betaald. Het blijkt voor alle kandidaten een confronterende ontdekkingsreis naar de schaduwkant van de mode-industrie.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD KLEM S2

      Er kleeft bloed aan de handen van Hugo Warmond en hij is meer dan ooit verstrengeld met ex-topcrimineel Marius Milner. Ze krijgen dan ook al snel te maken met malafide accountants, ontsporende gezinsbeslommeringen en de wraakzuchtige lange arm van de onderwereld. Totaal TV geeft dit tweede seizoen vijf keer weg op dvd.

    TV-TIP Why Him?

    Why Him?
    Net5 om 20:30 uur
    Tijdens de feestdagen gaat Ned (Bryan Cranston), een overbezorgde maar liefhebbende vader, samen met zijn familie op bezoek bij zijn dochter op de universiteit. Hier ontmoet Ned zijn grootste nachtmerrie: zijn dochters vriend Laird (James Franco), een welwillende maar sociaal onhandige Silicon Valley-biljonair. De strenge en preutse Ned vindt Laird, die helemaal geen filter heeft, totaal geen match voor zijn dochter. De eenzijdige rivaliteit loopt volledig uit de hand en Ned’s paniekaanvallen nemen toe als hij zich gaandeweg steeds minder thuis voelt in de glamoureuze hightech omgeving en hij erachter komt dat Laird klaar is om dé vraag aan zijn dochter te stellen.