1. Nieuws

    Aanhoudend, maar afzwakkend klantverlies Ziggo

    Ziggo heeft ook in het tweede kwartaal klanten verloren. Maar het kabelbedrijf lijkt de goede weg teruggevonden te hebben.
    Jarco Kriek
    5 augustus 2016
    comments 2
    Aanhoudend, maar afzwakkend klantverlies Ziggo
    Foto: ANP

    Ziggo heeft ook in het tweede kwartaal klanten verloren. Maar het kabelbedrijf lijkt de goede weg teruggevonden te hebben. Het aantal klanten dat Ziggo de rug toekeert, wordt steeds minder.


    In het tweede kwartaal van dit jaar bedroeg het klantverlies 13.200. Ziggo heeft nu 4,033 miljoen klanten. Het aantal klanten met een tv-abonnement bij het kabelbedrijf daalde naar 4,012 miljoen. Het aantal analoge kijkers daalde met 16.300 terwijl het aantal digitale kijkers met 16.400 slonk. Het klantverlies van Ziggo is het laagste in een jaar tijd. Door het dalende aantal klanten zijn ook het aantal afgenomen abonnement gedaald. Alle Ziggo-klanten bij elkaar nemen 9,661 miljoen abonnementen af. Dat is een daling van 28.000. Dat is de laagste daling in twee jaar tijd. In het verzorgingsgebied van Ziggo wordt 57,2 procent van de aansluitingen actief voor het leveren van één of meer diensten gebruikt. Dat is een daling van 0,7 procent.

    KPN profiteert meest

    De afgelopen jaren verloor Ziggo honderdduizenden klanten. KPN heeft het meeste geprofiteerd van de leegloop bij Ziggo. Het grootste deel van de klanten dat Ziggo de rug heeft toegekeerd, is naar KPN overgestapt. Het was hierdoor al de verwachting dat Ziggo vandaag een klantverlies zou aankondigen. Vorige week maakte KPN de kwartaalcijfers bekend waaruit bleek dat het aantal tv-klanten gestegen was. 

    ZiggoLiberty GlobalkwartaalcijfersklantverliesKPNVodafoneVodafone NederlandVodafone Thuisfusiejoint venturejoint-ventureACMAutoriteit Consument & MarktEuropese CommissiemededingingsautoriteitEuropakabeltelecomopen kabelKPNTele2

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:15 uur
    Nairo Quintana werkt weer aan zijn grote doel: de Tourwinst. Toch doemt er een probleem op. Movistar heeft zich versterkt met Mikel Landa, vorig jaar de rebel van Sky. Dan heeft de ploeg dus het paard van Troje binnengehaald, want Landa gaat: ‘nooit meer voor een kopman werken’. Wat zal dat opleveren in de eerste bergetappe.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:10 uur
    Als Fons de Poel aan de Vierdaagse denkt, krijgt hij kriebels in het vooronder. Als rasechte Nijmegenaar (in 2003 maakte hij nog het singeltje ‘Go NEC, We Gaan Europa in’) kan hij het gevoel van de Vierdaagse pas écht overbrengen. Hij weet namelijk precies wanneer de wandelaars hun brandpunt bereiken.