1. Nieuws

    Aantal digitale televisieabonnees UPC blijft stijgen

    Het aantal digitale televisie-abonnees bij UPC blijft stijgen. Bijna 800.000 mensen kijken naar digitale televisie via UPC. Dat zijn er 40.000 meer dan aan het einde van 2009.
    Jarco Kriek
    11 mei 2010
    comments 0
    Aantal digitale televisieabonnees UPC blijft stijgen

    UPC Nederland kruipt steeds dichter naar de grens van 800.000 digitale televisieabonnees toe. Dat blijkt uit de eerste kwartaalcijfers van 2010. In dit eerste kwartaal steeg dit aantal met 40.000 door tot 791.900. Hiermee komt de digitale tv-penetratie op 40,8 procent.

    UPC doet het op dat punt dus slechter dan kabelcollega Ziggo. Bij het grootste kabelbedrijf van Nederland kijkt de helft van alle televisieabonnees naar digitale televisie. Daarbij moet wel vermeldt worden dat digitale televisie bij Ziggo, door een ander businessmodel, een lagere instap heeft. Bij UPC dient altijd een aanvullend abonnement voor digitale televisie te worden afgenomen. Iets dat bij Ziggo niet hoeft omdat bij dit bedrijf tientallen televisie- en radiokanalen digitaal beschikbaar zijn in het standaardpakket. Bij UPC krijgt de abonnee echter wel te gebruiken hardware in bruikleen, terwijl deze bij Ziggo door de abonnee zelf aangeschaft dient te worden. UPC breidde in februari en maart haar content-aanbod uit met Ajax On Demand en RTL 4 en RTL 5 in HD. Tevens introduceerde UPC Kanaal 12, een eigen entertainmentprogramma, met kijktips en previews van de nieuwste films en tv series die on demand te zien zijn.

    Toch blijft het aantal televisieabonnees bij UPC afnemen. In totaal nemen 1.941.500 het standaardpakket, waarin analoge televisie is opgenomen en dat ook nodig is om andere diensten bij UPC af te nemen, af. Dat is bijna 13.800 minder dan een kwartaal eerder. Dit komt mede door de grotere concurrentie op de Nederlandse televisiemarkt. Het verlies van het aantal abonnees lijkt bij UPC wel af te vlakken.

    Niet alleen op het gebied van digitale televisie zag UPC Nederland het aantal abonnees stijgen. Het aantal internetabonnees steeg met 30.000 naar 771.500. Deze stijging werd vooral veroorzaakt door zogenaamde Power-abonnementen waarmee met snelheden tot 120 Mbps kan worden gedownload. Ook werden meer dan 31.000 nieuwe abonnees ingeschreven die gebruik maken van telefonie via UPC. Daardoor had UPC aan het einde van het eerste kwartaal 2010 653.800 telefonie-abonnees. Naast dit alles blijkt ook triple-play via UPC aantrekkingskracht te hebben. De DroomDeals, een triple play product met analoge en digitale televisie, internet en telefonie in één pakket, droegen in belangrijke mate bij aan de groei. Inmiddels kozen meer dan 50.000 klanten voor een dergelijk pakket voor € 45.

    Diederik Karsten, algemeen directeur van UPC, is blij met de resultaten: “Ik ben zeer verheugd dat we de groei van afgelopen jaar kunnen voortzetten. In het eerste kwartaal groeide het aantal serviceabonnees voor televisie, internet en telefonie met 47.000. Vooral de verkoop van internetdiensten deed het uitstekend met een groei van 30.000 abonnees. De internetgroei is vooral het gevolg van onze landelijke uitrol van UPC Fiber Power Internet met internet downloadsnelheden tot en met 120 Mbps.”


    UPCUPC Nederlanddigitale televisieanaloge televisietelefonieinternettriple play

    Reacties

  1. TV-TIP Genaaid

    Genaaid
    NPO 3 om 20:25 uur
    Vijf beginnende modeontwerpers krijgen de kans om een duurzame collectie te ontwikkelen. Er is alleen één voorwaarde: ze moeten eerst zelf ervaren hoe het er in de kledingindustrie aan toe gaat. Samen met Jennifer Hoffman reizen ze naar Myanmar, waar ze aan den lijve ondervinden welke prijs er écht voor onze kleding wordt betaald. Het blijkt voor alle kandidaten een confronterende ontdekkingsreis naar de schaduwkant van de mode-industrie.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD KLEM S2

      Er kleeft bloed aan de handen van Hugo Warmond en hij is meer dan ooit verstrengeld met ex-topcrimineel Marius Milner. Ze krijgen dan ook al snel te maken met malafide accountants, ontsporende gezinsbeslommeringen en de wraakzuchtige lange arm van de onderwereld. Totaal TV geeft dit tweede seizoen vijf keer weg op dvd.

    TV-TIP Why Him?

    Why Him?
    Net5 om 20:30 uur
    Tijdens de feestdagen gaat Ned (Bryan Cranston), een overbezorgde maar liefhebbende vader, samen met zijn familie op bezoek bij zijn dochter op de universiteit. Hier ontmoet Ned zijn grootste nachtmerrie: zijn dochters vriend Laird (James Franco), een welwillende maar sociaal onhandige Silicon Valley-biljonair. De strenge en preutse Ned vindt Laird, die helemaal geen filter heeft, totaal geen match voor zijn dochter. De eenzijdige rivaliteit loopt volledig uit de hand en Ned’s paniekaanvallen nemen toe als hij zich gaandeweg steeds minder thuis voelt in de glamoureuze hightech omgeving en hij erachter komt dat Laird klaar is om dé vraag aan zijn dochter te stellen.