Aantal grootverdieners NPO daalt

Het aantal werknemers binnen de publieke omroep dat een salaris boven de Balkenende-norm heeft, daalt. Dat heeft mediastaatssecretaris
Sander Dekker tijdens het Mediadebat 2015 in de Tweede Kamer gezegd.
Op dit moment verdienen nog zes presentatoren meer dan de
Balkenende-norm. Een jaar geleden waren dit er nog zeven. Op het
hoogtepunt verdienden maar liefst 31 presentatoren een hoger salaris. Vier van
de vijf NPO-bestuurders leverden vrijwillig salaris in om hierdoor onder de
door de overheid gestelde salarisnorm te komen. Alleen STER-directeur Arian
Buurman verdient meer en maakt gebruik van een overgangsrecht waarbij het
salaris geleidelijk tot onder de Balkeneinde-norm van 178.000 euro bruto per
jaar wordt gebracht.




