1. Nieuws

    Abonneerecord voor Film1 en Sport1

    Het gaat goed met de Chello Benelux betaalzenders Film1 en Sport1. Film1 is inmiddels winstgevend en Sport1 staat op het punt dit te gaan worden.
    Jarco Kriek
    1 februari 2010
    comments 0
    Abonneerecord voor Film1 en Sport1

    Op dit moment hebben 430.000 Nederlanders een abonnement op de betaalzenders Film1 en/of Sport1. Dat heeft eigenaar Chello Benelux vandaag bekend gemaakt. Binnen een jaar is het aantal abonnees met 18 procent gestegen. Ook de nieuwe dienst Film1 on Demand is bij de abonnees van Film1 populair.

    In 2006 nam Chello Benelux de betaalzender Canal+ over van satelliettelevisieaanbieder CanalDigitaal. De toenmalige eigenaren kochten naast de satelliettelevisietak ook de betaalzender bij de overname de gehele Nederlandse bedrijfsvoering van het Franse Canal+. Vrijwel direct na deze aankoop verkocht CanalDigitaal de betaalzender aan Chello Benelux. Uiteindelijk bracht deze een scheiding tussen het film en het voetbalaanbod aan. Sinds de overname in 2006 is het aantal abonnees gestegen van 172.000 naar 430.000. Ook nieuwe diensten die Chello Benelux bij betaalzender Film1 heeft uitgerold zijn succesvol. In een half jaar tijd werden 3,8 miljoen films opgevraagd via Film1 on Demand. Dit is een gratis Subscription Vide on Demand (SVoD) dienst die op dit moment alleen nog bij televisieaanbieder UPC beschikbaar is. Vooral films in de categorie “kids” werden veel door UPC abonnees opgevraagd. Het zwaartepunt van het aantal aanvragen voor Film1 on Demand lag in december toen er 420.000 films werde opgevraagd. Chello Benelux gaat overigens de beschikbaarheid van Film1 on Demand uitbreiden naar andere televisieaanbieders.

    Jeroen Bergman, managing director van Chello Benelux: “Na moeilijke beginjaren gaan we nu zwarte cijfers schrijven. Voor Film1 was dit al gelukt en we verwachten dat Sport1 ook op korte termijn break-even wordt. Dit is te danken aan scherpere onderhandelingen over uitzendrechten en een stijging van de abonnee-aantallen. We verwachten veel van 2010 door de aanhoudende sterke groei van het aantal digitale televisiehuishoudens en de positieve invloed van het WK-Voetbal in Zuid-Afrika.”

    Het aantal Sport1 abonnees gaat in de komende maanden zeker groeien nu de betaalzender vanaf vandaag ook beschikbaar is via het Interactieve Televisie platform van KPN. Hierdoor kunnen KPN-klanten met Interactieve TV met een extra abonnement van €12,50 per maand kijken naar de 6 Sport1-kanalen met topsport uit binnen- en buitenland.
    Chello BeneluxFilm1Sport1UPCFilm1 on DemandUPCKPNInteractieve Televisie

    Reacties

  1. TV-TIP Hufterproef

    Hufterproef
    NPO 3 om 20:25 uur
    Hoe (a)sociaal is Nederland? Verborgen camera's halen de waarheid boven tafel. Laten omstanders hufterig gedrag lekker gebeuren of grijpen ze in? In deze aflevering zie je onder meer een schermzieke moeder en een eenarmige vrouw die op straat wordt belaagd door een man met haast.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP The Girl With the Dragon Tattoo

    The Girl With the Dragon Tattoo
    Veronica om 20:30 uur
    We hielden ons hart vast toen bekend werd dat er ook een Amerikaanse filmversie zou worden gemaakt van Stieg Larssons bestseller, maar het pakte goed uit. Journalist Mikael Blomkvist (Daniel Craig) wordt door de rijke Henrik Vanger (Christopher Plummer) gevraagd diens verdwenen kleindochter te zoeken.