Abonnees waarderen KPN beter dan Ziggo
Telecompaper publiceert elk half jaar de uitslag van het eigen onderzoek Word of Mouth (WoM). De marktonderzoeker peilt hierbij de waardering van de eigen abonnees van de belangrijkste triple play-aanbieders. Deze bedrijven leveren in een gecombineerd abonnement de diensten tv, internet en telefonie. Bij het onderzoek wordt bepaald hoeveel procent van de abonnees de eigen triple play-aanbieder aan anderen – zoals familie, vrienden en kennissen – aanbeveelt. De KPN-dochterbedrijven XS4All en Telfort voeren het overzicht aan. De minder bekende aanbieder Kliksafe staat op de derde plaats. KPN en Delta maken de top 5 in het WoM-onderzoek over het tweede gedeelte van 2018 compleet. De uitkomst is gebaseerd op eigen onderzoek van Telecompaper onder vijfduizend Nederlanders.
Ziggo blijft achter
XS4All wordt door maar liefst 86 procent van de eigen abonnees aan anderen aanbevolen. Daarbij speelt betrouwbaarheid een belangrijke rol. Telfort heeft een inhaalslag gemaakt. Anderhalf jaar geleden had Telfort een WoM-score van 55. Nu is dit naar 71 gestegen. Moederbedrijf KPN staat met een WoM-score van 68 op de vierde plek. KPN laat de belangrijkste concurrenten achter zich. T-Mobile staat op een zesde plaats en blijft nummer zeven Ziggo net voor zich. Caiway en Tele2 sluiten de lijst van triple play-aanbieders af.