‘Abonnement voor tv en internet wordt in 2018 goedkoper’

Na de overname van Tele2 wil T-Mobile het duopolie van KPN en Ziggo op de Nederlandse markt van vaste diensten met het product T-Mobile Thuis gaan doorbreken. Meerdere manieren zijn denkbaar om deze doelstelling te bereiken. Eén daarvan is een prijsoffensief. En zeker voor de vaste markt houdt T-Mobile Nederland CEO Søren Abildgaard deze optie open. Hij wil met T-Mobile een vuist maken tegen KPN en Ziggo. Deze aanbieders verhogen volgens Abildgaard de abonnementsprijzen steeds, terwijl consumenten die vaste diensten zoals tv en internet afnemen weinig keus hebben om naar een andere aanbieder over te stappen.
T-Mobile brengt verandering
T-Mobile heeft als doelstelling in 2018 verandering in deze markttrend te brengen. Het bedrijf wil voor concurrentie op de vaste markt voor KPN en Ziggo gaan zorgen. Consumenten krijgen hierdoor meer keus en dat moet in de visie van Abildgaard tot lagere prijzen gaan leiden. Voor het prijzenoffensief in Nederland kan beginnen moet de Europese Commissie, in samenspraak met de Nederlandse toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM), eerst toestemming voor de overname van Tele2 door T-Mobile geven.