Abonnement Ziggo en KPN te duur? Aantal televisieaansluitingen daalt

Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat ondanks het dalende aantal aansluitingen, de omzet van de Nederlandse televisiemarkt met 1,8 procent naar 1,87 miljard euro is gestegen. Dit heeft hoofdzakelijk met duurder geworden abonnementen te maken. Ook dit jaar worden abonnementen waarbij televisie en internet wordt geleverd weer duurder. KPN heeft inmiddels een prijsverhoging variërend tot €4,- aangekondigd. Ziggo gaat naar verwachting binnen enkele weken een prijsverhoging aankondigen. Ziggo en KPN leveren in meer dan tachtig procent van de Nederlandse huishoudens televisiediensten.
Ziggo blijft grootste
Ziggo blijft in Nederland de grootste leverancier van televisiediensten. Hierdoor blijft kabel de meest gebruikte infrastructuur. KPN – met de dochtermerken XS4All en Telfort – is de tweede speler op de Nederlandse televisiemarkt. M7 Group – met de merken Canal Digitaal en Online.nl – is de derde leverancier. Mede door de overname van Tele2 bezet T-Mobile de vierde plaats en is EQT – met de dienstenaanbieders Delta en Caiway – naar een vijfde plek gedaald.