ACM constateert dat Ziggo minder in trek is
Het is natuurlijk geen verrassing dat ook ACM klantenverlies bij Ziggo constateert. Eerder bleek dit al uit onderzoeken van Telecompaper en de eigen kwartaalcijfers van eigenaar VodafoneZiggo. Het verlies van klanten hoeft overigens geen negatieve gevolgen te hebben voor een aanbieder van vaste en mobiele diensten. Eveneens belangrijk is het maandelijkse bestedingspatroon van abonnees en of zij een vast abonnement met een mobiel abonnement bij dezelfde aanbieder combineren.
Gecombineerde diensten
Bij VodafoneZiggo betekent dit het combineren van vaste diensten van Ziggo met mobiele diensten van Vodafone. Voor Ziggo geldt dat het de hoogste ARPU van alle Nederlandse aanbieders van vaste diensten heeft. Met andere woorden: Ziggo-abonnees geven het meeste uit voor de afgenomen vaste diensten.
Meest gebruikt
ACM constateert dat het aantal Ziggo-abonnees in het eerste kwartaal van 2022 is gedaald naar 3,89 miljoen. Maar ondanks deze daling blijft Ziggo de grootste aanbieder van tv-diensten in Nederland. Opvallend is de stijging van het aantal verkochte tv-abonnementen bij aanbieders die deze dienst via DSL koperdraad leveren. Ook bij glasvezelaanbieders steeg het aantal verkochte tv-abonnementen. ACM constateert ook bij de verkoop van internetabonnementen een daling bij Ziggo. Niet onverwacht is dat er meer internetabonnementen werden verkocht via glasvezelnetwerken van onder meer KPN NetwerkNL, Delta Fiber en Open Dutch Fiber.