1. Nieuws

    A&E Television Network breidt uit in Europa

    Het Amerikaanse A&E Television Network zal zijn activiteiten op de Europese digitale televisiemarkt het komende jaar uitbreiden.
    Jarco Kriek
    17 oktober 2007
    comments 0
    A&E Television Network breidt uit in Europa
    Het Amerikaanse A&E Television Network zal zijn activiteiten op de Europese digitale televisiemarkt het komende jaar uitbreiden. A&E is eigenaar van diverse themakanalen, waaronder het in Europa populaire The History Channel.

    De High Definition (HD) versie van The History Channel zal in meer Europese landen beschikbaar komen. In Engeland is de HD-versie van het geschiedeniskanaal een groot succes in het HD-zenderpakket van Sky UK. In Europa zal The History Channel HD als eerste worden uitgerold in Scandinavië. Hier krijgt het kanaal ondermeer een plaats in het HD-zenderpakket van Canal +. Later zal het HD-kanaal ook in Nederland beschikbaar komen. Omdat de verspreiding loopt via het DMC in Amsterdam, eigendom van chellomedia, is de verwachting dat de Nederlandse kabelexploitant UPC als eerste The History Channel HD gaat aanbieden.

    The History Channel HD zal in de komende maanden steeds meer volwaardig HD-materiaal uitzenden. Er is door het bedrijf in de afgelopen maanden veel nieuwe HD-content voor het themakanaal ingekocht. Ook het feit dat steeds meer nieuwe programma’s, series en films standaard worden opgenomen in HD-kwaliteit speelt hierbij een rol.

    A&E heeft verder grote plannen voor de Franse digitale televisiemarkt, die het bedrijf als 'zeer interessant' omschrijft. Naast diverse HD-versies van eigen digitale kanalen zal men in Frankrijk als eerste Europese land eigen content, middels een Video on Demand (VOD) programmering, via breedband beschikbaar gaan stellen. A&E wil in Frankrijk een belangrijke rol gaan spelen in het digitale medialandschap. Overigens heeft A&E hetzelfde standpunt over de Chinese markt.
    A&EEuropaHistory Channel

    Reacties

  1. TV-TIP De mediawijsheidtest

    De mediawijsheidtest
    NPO 3 om 20:25 uur
    Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa voelen bekende en onbekende Nederlanders aan de tand over mediawijsheid. Wat daarmee bedoeld wordt, is de impact van onze online samenleving. Hoeveel uur brengen we door in die digitale wereld, wat delen we allemaal en welke gevolgen heeft dat?

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP 2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World

    2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World
    NPO 2 om 20:25 uur
    Sinds die aardbeiblonde meneer aan de macht is in Amerika vliegen termen als 'fake news' je om de oren. Geld voor degelijke journalistiek is er te weinig en de nieuwsstroom zwelt maar aan. Gelukkig zijn er burgerinitiatieven als Bellingcat, die nieuwe methodes ontwikkelen om dichterbij de waarheid te komen.