Ajax en Ziggo verlengen samenwerking tussentijds met een jaar

De naam Ziggo staat sinds 1 januari 2015 op de wedstrijd- en trainingskleding van Ajax 1 en Jong Ajax. De oorspronkelijke overeenkomst kende een looptijd tot en met 30 juni 2019. De afloopdatum van de vernieuwde verbintenis is na het tussentijds verlengen per 1 januari 2018 nu 30 juni 2020. Ziggo is naast hoofdsponsor van Ajax ook hoofdsponsor van Ajax eSports. Edwin van der Sar, algemeen directeur Ajax: "Bij de ondertekening in 2014 zeiden wij dat Ziggo een partner is die bij ons past. Dat is de jaren daarna ook gebleken. Het is een succesvolle samenwerking voor ons allebei. Er gebeurt veel in de sectoren waarin VodafoneZiggo, het moederbedrijf van Ziggo, actief is. Ook vanuit dat oogpunt bezien is de verlenging een mooi gebaar." Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt VodafoneZiggo: "Toen wij in 2014 met Ajax in zee gingen, werd Ziggo na de fusie met UPC een landelijk merk dat wij op een unieke manier wilden presenteren. Inmiddels is Ziggo samengegaan met Vodafone in de joint venture VodafoneZiggo, maar dat verandert niets aan onze goede relatie met Ajax. Met deze tussentijdse verlenging willen wij het signaal afgeven dat wij erg blij zijn met deze samenwerking, die wij dan ook graag in ieder geval nog de komende tweeënhalf jaar voortzetten."