Akwasi richt Omroep Zwart op
Omroep Zwart wordt op dit moment vooral op sociale media onder de aandacht gebracht. Dit gebeurt onder meer via Twitter, Facebook en Instagram. Niet alleen oprichter Akwasi werft leden, maar ook andere bekende Nederlanders zoals Bizzey, Dio, Vjezzo Fur en Jamie Lee zetten zich voor de nieuwe omroep in. Omroep Zwart wordt daarnaast actief ondersteund door merken als Top Notch (het bedrijf achter tv-zender Revolt TV dat bij Ziggo en KPN beschikbaar is), Melkweg, Paradiso en Tony’s Chocolony.
Publieke omroep
Om als omroep in het publieke bestel te komen moet Omroep Zwart voor 31 december minimaal 50.000 betalende leden hebben. De kans is groot dat door medewerking van bekende Nederlanders en influencers dit aantal probleemloos wordt bereikt.
Akwasi
Akwasi is al enige maanden in het nieuws. Dit begon met uitspraken tijdens een Black Lives Matter-betoging op de Dam in Amsterdam. Daar verkondigde de rapper dat hij Zwarte Piet zou molesteren. Een volgens het Openbare Ministerie strafbare uitspraak waarvan Akwasi na een openbaar excuus zonder rechtsvervolging afkwam. In een uitzending van talkshow Beau kreeg hij het daarna onder meer aan de stok met volkszanger John de Bever. Akwasi ontving vorige week nog een speciaal voor hem in het leven geroepen Award van NPO jongerenzender FunX.