1. Nieuws

    Al Jazeera richt pijlen op Amerikaanse kabelbedrijven

    Al Jazeera speelt handig in op de steeds groter wordende wens van Amerikanen om ook naar niet Amerikaanse nieuwszenders te kunnen kijken. De zender is een actie gestart om tot grotere Amerikaanse kabelnetwerken te gaan uitzenden.
    Jarco Kriek
    7 maart 2009
    comments 0
    Al Jazeera richt pijlen op Amerikaanse kabelbedrijven

    De Arabische nieuwszender Al Jazeera wil met zijn Engelstalige televisiezender in Amerika voet aan de grond zien te krijgen. Via een internetsite roept de nieuwszender Amerikanen op aan de kabelmaatschappij te vragen om Al Jazeera te gaan distribueren. Zelf voert de zender al sinds 2006 gesprekken met Amerikaanse kabelbedrijven maar tot echt grote successen heeft dit niet geleid. Slechts drie kleine lokale kabelbedrijven geven de Arabische nieuwszender slechts door.

    Op de internetsite probeert Al Jazeera vooroordelen als dat de zender anti-Amerikaans en proterrorisme zou zijn weg te nemen. In Amerika neemt overigens het verlangen om ook via andere nieuwsbronnen dan de Amerikaanse nieuwsnetwerken naar de situatie in de wereld te kijken toe. Daarvan lijkt Al Jazeera één van de belangrijkste non Amerikaanse nieuwsbronnen te zijn. Daarbij wordt vooral via internet en satelliet naar deze nieuwszenders gekeken.

    AmerikaAl Jazeera

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)