1. Nieuws

    Alles-in-1 wint aan populariteit

    Het afnemen van gecombineerde diensten in een Alles-in-1-pakket bij één aanbieder wint aan populariteit in Nederland.
    Jarco Kriek
    8 augustus 2015
    comments 4
    Alles-in-1 wint aan populariteit
    Foto: ANP

    Het afnemen van gecombineerde diensten in een Alles-in-1-pakket bij één aanbieder wint aan populariteit in Nederland. Dat blijkt uit de Telecommonitor van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM).


    Bij een Alles-in-1-abonnement worden tv. Internet en vaste telefoon in een gecombineerd pakket gelijktijdig bij één aanbieder afgenomen. De ACM stelt in de Telecommonitor dat aanbieders vaker quad play-bundels gaan aanbieden. Bij deze abonnementsvorm worden vier diensten samen gebundeld. Mobiele telefonie wordt namelijk aan het Alles-in-1-pakket toegevoegd. Van de kant van aanbieders zijn steeds harder wordende geluiden hoorbaar dat meer klanten het Alles-in-1-pakket met drie gebundelde diensten 'uitkleden' naar een abonnementsvorm met twee diensten. Door de opkomst van mobiele abonnementen met onbeperkt bellen wordt vaker de vaste telefoonlijn opgezegd.

    Koperdraad krijgt tweede leven

    Uit het onderzoek blijkt verder dat er meer aansluitingen via het koperdraadnetwerk voor het afnemen van Alles-in-1-diensten plaatsvinden. Dat is te verklaren door de investering van KPN in het opwaarderen van het koperen netwerk. Hierdoor kan KPN via de VDSL-techniek in steeds meer huishoudens internet met een snelheid van 100Mbps of meer aanbieden. Internetten via kabelnetwerken neemt licht af. Reden voor de ACM om te concluderen dat ondanks de beperkte groei van het aantal internetaansluitingen de markt toch in beweging is.

    Behoefte aan snel internet

    De ACM ziet een behoefte aan snel internet van 100Mpbs of meer bij consumenten. Deze kiezen bij beschikbaarheid in de meeste gevallen voor glasvezel. Van de zestigduizend nieuwe klanten die van glasvezel gebruikmaken, doet de helft dit voor het sneller internet. In Nederland is snel internet in meer huishoudens beschikbaar. In 62 procent van de huisadressen is internet met een snelheid van minimaal 30Mbps aan te bieden. 

    ACMAutoriteit Consument & MarktTelecommonitorTelecomkoperdraadglasvezelDSLVDSLZiggoUPCLiberty GlobalTele2KPNmarktanalysetvtelevisietv-markttelevisiemarktkabelreguleringEuropese CommissieEuropaVodafoneOnline.nlTele2Alles-in-1alles in 1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenvastmobiel

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      1X SONY NOISE CANCELLING HEADPHONE

      Stilstaan bij een bushalte of een lange vlucht naar New York? De WH-XB900N filtert ongewenste geluiden. Dankzij digital noise cancelling wordt het omgevingsgeluid geëlimineerd. Dit nieuwe model is vanaf nu voor €250,- verkrijgbaar in stijlvol blauw en zwart. Totaal TV mag er één weggeven.

    TV-TIP De slimste mens

    De slimste mens
    NPO 2 om 20:25 uur
    Iedere BN'er wil meedoen aan De slimste mens. Niet om op tv te komen, maar om het spel te winnen en zichzelf 'de slimste' te kunnen noemen. Deelname gaat echter ook gepaard met het risico om er na één aflevering al uit te liggen, met maar een handjevol punten en de reputatie als 'de domste'.

    TV-TIP Ace Ventura: When Nature Calls

    Ace Ventura: When Nature Calls
    Veronica om 20:30 uur
    Dierendetective Ace Ventura leeft in vrijwillige ballingschap in een strenge kloosterorde in Tibet. Hij herstelt er langzaam van een trauma opgelopen bij de spectaculaire, maar helaas mislukte reddingspoging van een wasbeertje. In Tibet krijgt Ace bezoek van Fulton Greenwall, een medewerker van het Britse consulaat in Afrika.

    Interview

    • *

      Kim Lammers

      Meer dan goud

      In Meer dan goud leven zes oud-topsporters een week lang onder één dak. Het levert een intiem en authentiek beeld op van de mensen achter de sporters.
      Reacties0 reactie(s)