Alternatief voor ontevreden klanten KPN in de maak

Feitelijk zijn klanten van XS4All al langere tijd klanten van KPN. Alleen gebruikt XS4All gedeeltelijk eigen netwerkstructuur en dat biedt voordelen als het gebruik van eigen hardware. XS4All-klanten zijn bang dat na de integratie binnen KPN dergelijke voordelen verdwijnen. KPN stelt echter dat dit niet gaat gebeuren. Die toezegging lijkt voor een deel van XS4All-klanten onvoldoende. Deze klantengroep wordt vertegenwoordigd door het actiecomité XS4All Moet Blijven.
Alternatieve aanbieder
Nu KPN ondanks de weerstand van klanten en de Ondernemingsraad van XS4All blijft vasthouden aan de éénmerkstrategie en de integratie van XS4All naar de eigen merknaam gaat het actiecomité een bedrijf oprichten. Dit bedrijf is de basis voor de opbouw van een alternatieve aanbieder voor het leveren van vaste diensten. De belangrijkste doelgroep van dit bedrijf is de ontevreden KPN/XS4All-klant. Om de financiële middelen bijeen te krijgen om de alternatieve aanbieder op te tuigen, wordt binnenkort met een crowdfundingactie begonnen. Het actiecomité houdt Nederlanders via een nieuwsbrief op de hoogte van komende ontwikkelingen.