1. Nieuws

    Amazon en Netflix investeren in Ultra HD

    Zowel Amazon als Netflix gaat fors investeren in meer UHD-content. Deze wordt met de komst van betere tv's en hogere internetsnelheden steeds toegankelijker.
    Jan-Hein Visser
    13 maart 2017
    comments 4
    Amazon en Netflix investeren in Ultra HD
    Foto ANP

    Volgens onderzoeksbureau IHS Markit neemt het aantal Ultra HD-producties bij Netflix in rap tempo toe. Maar concurrent Amazon Prime Video blijft niet achter. Ultra HD wordt door beide bedrijven vooral bij eigen producties ingezet. Dit betekent grote investeringen voor de videobedrijven. De opbrengsten van UHD-films die worden aangeboden via Subscription Video on Demand (SVoD) zijn ten opzichte van die van series bovendien laag. Op de Britse markt heeft Netflix intussen 63 UHD-titels, Amazon Prime 28 en Sky Digital staat op 26.

     

    Netflix veruit grootst

    Dat Netflix voorop loopt met UHD is niet verwonderlijk omdat het budget daar ook het grootst is. Netflix is in veel landen, waaronder Nederland veruit de grootste. Amazon Prime video is in Nederland pas recent geïntroduceerd en heeft nog nauwelijks marktaandeel. Netflix is ook in Nederland nog altijd veruit de grootste aanbieder van SVoD met volgens onderzoeksbureau Telecompaper bijna dertig procent van alle huishoudens dat hierop geabonneerd is.

    Amazon Prime VideoUHD4KNetflixOnlineSVOD

    Reacties

  1. TV-TIP The Ghost Writer

    The Ghost Writer
    RTL 8 om 20:32 uur
    Een suspense-rijke thriller, waarin de Britse ex-premier Brosnan geen kant op kan. Als hij de VS verlaat, zal hij gearresteerd worden, omdat hij vermeende terroristen aan de CIA zou hebben uitgeleverd.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BOHEMIAN RHAPSODY

      Bohemian Rhapsody is een ode aan Queen, de muziek en hun uitzonderlijke zanger Freddie Mercury. De film volgt de snelle opkomst van de band aan de hand van hun iconische liedjes en revolutionaire geluid. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor dit muziekdrama weggeven, met daarin een t-shirt, een plectrum en een zonnebril en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP De toekomstbouwers

    De toekomstbouwers
    NPO 2 om 22:55 uur
    Toen de Dutch Design Week zestien jaar geleden voor het eerst gehouden werd, waren er slechts zestien deelnemers. Dit jaar zijn er 2600 designers. Wilfried de Jong praat met acht veelbelovende ontwerpers over hun project en hun dromen.