1. Nieuws

    Artiesten verdienen aan kerstreclame Jumbo

    Er is commotie over de kerstreclame Kerstmis vier je samen van supermarktketen. Ondanks dat er een goed doel aan de commercial gekoppeld is, werden deelnemende artiesten betaald.
    Jarco Kriek
    8 december 2014
    comments 8
    Artiesten verdienen aan kerstreclame Jumbo
    Foto: ANP

    Er is commotie over de kerstreclame 'Kerstmis vier je samen' van supermarktketen. Ondanks dat er een goed doel aan de commercial gekoppeld is, werden deelnemende artiesten betaald.


    De drie minuten durende kerstreclame werd gisteren – onder meer op SBS6 – voor het eerst uitgezonden. Artiesten als Jan Smit, René Froger en Ruth Jacott zijn in de kerstreclame te zien en te horen. Naast veel positieve reacties over de kwaliteit en opzet van de commercial zijn er op sociale media ook negatieve geluiden te horen. Omdat aan de kerstreclame een goed doel – de voedselbank en Leger des Heils – gekoppeld is, klagen Nederlanders over de productiekosten. Ook het uitzenden van een drie minuten lange reclame kost veel geld. Overigens zijn van de Jumbo kerstreclame ook diverse varianten die de normale lengte van twintig tot dertig seconden hebben.

    Artiesten betaald voor Jumbo kerstreclame

    Op sociale media als Twitter waren direct na het uitzenden van de lange versie van de commercial al de eerste negatieve reacties te lezen. Zo lijkt de Jumbo commercial te veel op de meest bekende kerstreclame Holidays Are Coming van Coca Cola. Hierbij wordt vooral op de verlichte vrachtwagen gedoeld. Maar de meeste kritiek wordt over de kosten geuit. "Met het geld wat die nieuwe Jumbo reclame heeft gekost, kun je 500 gezinnen een jaar lang van eten voorzien", is één van de reacties. De kritiek wordt zeker niet minder nu Lange Frans – één van de deelnemende artiesten – op radiozender 100%NL heeft gezegd dat er voor zijn deelname geld is betaald. Onduidelijk is of het gaat om betaling van alle artiesten. Zo is René Froger ambassadeur van Voedselbanken Nederland. De zanger doet regelmatig belangeloos activiteiten voor deze organisatie.

    Jumbo ontkent betaling artiesten

    Jumbo weerspreekt in een verklaring dat het artiesten voor medewerking aan de kerstreclame betaald heeft. De bekende artiesten hebben volgens de supermarktketen belangeloos hieraan meegewerkt.


    JumboreclamecommercialkerstreclameVoedselbankVoedselbanken NederlandLeger des HeilsSBS6100%NLtvtelevisieKerstmisKetstmis vier je samenJan SmitRené FrogerRuth JacottLange Frans

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Vacation house for free

    Vacation house for free
    TLC om 16:10 uur
    Soms is een blik op iemands kapsel genoeg om in te schatten wat voor vlees je in de kuip heeft. Matt Blashaw (foto) heeft zijn haar netjes naar achter gekamd en zal dus vast goed zijn in zijn werk als vastgoedexpert. Hij helpt stellen bij het vinden van een vakantiehuis.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 19:55 uur
    Tachtig procent van de Nederlanders eet er te weinig van... vezels! Wellicht niet het meest sexy onderdeel van ons knaagwaar, maar wel heel belangrijk. En hoewel we allemaal denken lekker bezig te zijn met die poepaanjagers, lopen we juist hartstikke vast. Hoe kan dat? Marijn en Ersin maken van die droge vezel een sappig verhaal.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)