1. Nieuws

    ASTRA gaat HD+ met miljoenen kostende reclamespot groots presenteren

    Een reclamespot die maar liefst vijf miljoen euro gekost heeft moet er in Duitsland voor zorgen dat het betaalpakket HD+ van ASTRA een grotere bekendheid bij de Duitse televisiekijker gaat krijgen.
    Jarco Kriek
    17 oktober 2011
    comments 0
    ASTRA gaat HD+ met miljoenen kostende reclamespot groots presenteren

    Een reclamespot die maar liefst vijf miljoen euro gekost heeft moet er in Duitsland voor zorgen dat het betaalpakket HD+ van ASTRA een grotere bekendheid bij de Duitse televisiekijker gaat krijgen.

    In het HD+ zenderpakket zijn meer dan 10 HD-zenders van Duitse commerciële televisiezenders en mediabedrijven gebundeld. Het eerste jaar kan men gratis naar alle zenders die in het HD+ zenderpakket vertegenwoordigd zijn kijken. Na het eerste jaar dient men jaarlijks 50 euro abonnementskosten te betalen. Dat ASTRA juist op dit moment met een groot reclameoffensief begint is begrijpelijk. De uitfasering van analoge satelliettelevisie is in zijn laatste stadium gekomen. Op 30 april verdwijnen de laatste analoog uitgezonden televisiezenders van de Duitse publieke- en commerciële omroepen namelijk van de satelliet. In Duitsland dienen nog vele miljoenen satelliethuishoudens de overstap van een analoge naar digitale satellietontvanger te maken.

    ASTRA wil met de reclamecampagne onder meer duidelijk maken dat de analoge overstapper nu direct beter de meest toekomstvaste keuze te maken. Dat is een HD-satellietontvanger. Wie echter naar HD-kanalen van onder meer de HD-kanalen van de populaire Duitse commerciële mediabedrijven ProSiebenSat.1 en RTL Deutschland dient te beschikken over een HD-satellietontvanger die voor ontvangst voor HD+ geschikt is. Bij aankoop van dit soort HD+ ontvangers krijgt men direct een werkende HD+ smartcard geleverd.

    De nieuwe HD+ reclamespot heeft een internationaal tintje. Het is namelijk gemaakt door de Amerikaanse regisseur Mike Long. Die had voor het maken van de reclamespot een budget van maar liefst 5 miljoen euro. Daarbij moest de reclameslogan van de nieuwe SES actie - Wer kein HD Plus hat, kann die schönsten HD-Momente nicht hereinlassen – prominent naar voren komen. Vrij vertaald is de reclameslogan: "Wie geen HD+ heeft kan niet naar de mooiste HD-momenten kijken.”

    Afgelopen weekeind is de nieuwe reclamespot van HD+ voor het eerst op de Duitse televisie getoond. Tot en met 12 november is de 30 seconde durende reclamespot meer dan 200 keer op de commerciële televisiezenders Sat.1, ProSieben en Kabel Eins te zien.

    HD+ASTRAHDTVARDZDFProSiebenSat.1Kabel EinsRTLanaloogdigitaalASTRA1

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP Naar de bibliotheek

    Naar de bibliotheek
    NPO 2 om 19:15 uur
    Documentairemaker Frans Bromet en de zijnen dwalen tijdens de komende dagen met camera en microfoon door acht openbare bibliotheken. Het spreekt boekdelen dat dit aloude boekenparadijs allang niet meer de plek is waar je op je lazer krijgt als je die stapel vakantieliteratuur weer eens te laat terugbrengt; de bieb is verworden tot een soort buurthuis, waar uiteenlopende figuren voor Frans een boekje opendoen.

    TV-TIP The First Wives Club

    The First Wives Club
    om 05:36 uur
    In deze aangename film worden veertigers Hawn, Midler en Keaton door hun ondankbare eega's gedumpt voor jonge blaadjes. Dat roept om wraak, en wanneer de drie de handen in elkaar slaan, trakteren ze de kerels op een koekje van eigen deeg. Van het drietal is Hawn als door siliconen opgevoerde actrice de leukste. Keaton speelt op de automatische piloot een neurotisch wrak en Midler is erg leuk als grofgebekte tante. De lach wordt vooral opgewekt door geniale dialogen.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)