1. Nieuws

    ASTRA gaat HD+ met miljoenen kostende reclamespot groots presenteren

    Een reclamespot die maar liefst vijf miljoen euro gekost heeft moet er in Duitsland voor zorgen dat het betaalpakket HD+ van ASTRA een grotere bekendheid bij de Duitse televisiekijker gaat krijgen.
    Jarco Kriek
    17 oktober 2011
    comments 0
    ASTRA gaat HD+ met miljoenen kostende reclamespot groots presenteren

    Een reclamespot die maar liefst vijf miljoen euro gekost heeft moet er in Duitsland voor zorgen dat het betaalpakket HD+ van ASTRA een grotere bekendheid bij de Duitse televisiekijker gaat krijgen.

    In het HD+ zenderpakket zijn meer dan 10 HD-zenders van Duitse commerciële televisiezenders en mediabedrijven gebundeld. Het eerste jaar kan men gratis naar alle zenders die in het HD+ zenderpakket vertegenwoordigd zijn kijken. Na het eerste jaar dient men jaarlijks 50 euro abonnementskosten te betalen. Dat ASTRA juist op dit moment met een groot reclameoffensief begint is begrijpelijk. De uitfasering van analoge satelliettelevisie is in zijn laatste stadium gekomen. Op 30 april verdwijnen de laatste analoog uitgezonden televisiezenders van de Duitse publieke- en commerciële omroepen namelijk van de satelliet. In Duitsland dienen nog vele miljoenen satelliethuishoudens de overstap van een analoge naar digitale satellietontvanger te maken.

    ASTRA wil met de reclamecampagne onder meer duidelijk maken dat de analoge overstapper nu direct beter de meest toekomstvaste keuze te maken. Dat is een HD-satellietontvanger. Wie echter naar HD-kanalen van onder meer de HD-kanalen van de populaire Duitse commerciële mediabedrijven ProSiebenSat.1 en RTL Deutschland dient te beschikken over een HD-satellietontvanger die voor ontvangst voor HD+ geschikt is. Bij aankoop van dit soort HD+ ontvangers krijgt men direct een werkende HD+ smartcard geleverd.

    De nieuwe HD+ reclamespot heeft een internationaal tintje. Het is namelijk gemaakt door de Amerikaanse regisseur Mike Long. Die had voor het maken van de reclamespot een budget van maar liefst 5 miljoen euro. Daarbij moest de reclameslogan van de nieuwe SES actie - Wer kein HD Plus hat, kann die schönsten HD-Momente nicht hereinlassen – prominent naar voren komen. Vrij vertaald is de reclameslogan: "Wie geen HD+ heeft kan niet naar de mooiste HD-momenten kijken.”

    Afgelopen weekeind is de nieuwe reclamespot van HD+ voor het eerst op de Duitse televisie getoond. Tot en met 12 november is de 30 seconde durende reclamespot meer dan 200 keer op de commerciële televisiezenders Sat.1, ProSieben en Kabel Eins te zien.

    HD+ASTRAHDTVARDZDFProSiebenSat.1Kabel EinsRTLanaloogdigitaalASTRA1

    Reacties

  1. TV-TIP De slimste mens

    De slimste mens
    NPO 2 om 20:25 uur
    Drie prominente Nederlanders gaan weer dagelijks de strijd met elkaar aan in deze wintereditie. Voormalig SBS-zenderbaas Tina Nijkamp (precies, degene die een post-it met het SBS-logo op haar tv plakte als ze naar RTL keek), comedian Edson da Graça en NPO Radio 2-dj Gijs Staverman bijten het spits af.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD WESTWORLD S2

      Chaos overheerst in dit volgende hoofdstuk over de geboorte van een nieuwe levensvorm. Dolores neemt de touwtjes in handen, terwijl Maeve haar eigen missie heeft. De net bevrijde hosts hebben een appeltje te schillen… Totaal TV mag de dvd van dit tweede seizoen van Westworld vijf keer weggeven.

    TV-TIP The Santa Clause

    The Santa Clause
    Net5 om 20:30 uur
    Als de Kerstman per ongeluk van het dak van Scott's huis lazert, stemt Scott in voor één avond voor kerstman te gaan spelen, niet wetend dat dit zijn permanente baan gaat worden. Zelfs Tim Allen-haters zullen moeten glimlachen om zijn capriolen in deze bij vlagen hilarische familiefilm.