1. Nieuws

    BBC Worldwide verdedigt keuze reclameblokken BBC First

    De introductie van reclameblokken op BBC First heeft tot onvrede bij kijkers geleid. Deze richt zich niet alleen op de reclames, maar ook op de chaos die daarna is ontstaan in de EPG.
    Jan-Hein Visser
    7 september 2016
    comments 4
    BBC Worldwide verdedigt keuze reclameblokken BBC First
    De introductie van reclameblokken op BBC First heeft tot onvrede geleid bij kijkers. Deze richt zich niet alleen op de reclames zelf, maar ook op de chaos die daarna is ontstaan in de EPG.

    Op de Facebookpagina van BBC First zijn veel klachten te zien. Kijkers zijn teleurgesteld over de plotselinge reclameonderbrekingen, maar wat vooral opvalt is dat BBC First - niet voor het eerst - technische problemen heeft sinds de introductie van de reclameblokken. De zenderEPG klopt in geen enkele programmagids meer en bij veel kijkers lopen opnames daardoor in de soep. Ook lijkt BBC First vrij vaak eenzelfde aflevering te herhalen of in de verkeerde volgorde episodes uit te zenden. De EPG uitzendgegevens van de zender en die in de programmagidsen wijken sinds de introductie van de reclames op 1 september af van de werkelijke uitzendtijden.

    BBC verdedigt reclames BBC First

    Tegenover het vakblad Adformatie verdedigt BBC Worldwide, de commerciële tak van de BBC, de introductie van de reclameblokken. De zender wil zich richten op vrouwen en gaat de extra inkomsten gebruiken voor verbreding van het aanbod. BBC First werd in Europa als eerste in Nederland geïntroduceerd en brengt series van de BBC, maar ook van de Britse commerciële zenders ITV en Channel 4. BBC-director Northern Europe Nick Percy tegenover Adformatie: "Het businessmodel van BBC First was aanvankelijk de omzet uit de distributiedeals, maar door reclames kan verder worden geïnvesteerd in de content. We hopen dat het publiek dat zal begrijpen." Hij voegt eraan toe dat zenders als BBC Brit in Noorwegen of BBC Earth in Polen ook reclameblokken hebben.
    ZiggoKPNBBC FirstreclameEPG

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Sex Tape

    Sex Tape
    om 19:09 uur
    In het begin van hun relatie spatten de vonken er vanaf bij Jay en Annie. Tien jaar later en twee kinderen verder is die vlam behoorlijk gedoofd. Om de passie weer terug te brengen, besluit het stel een seksmarathon te houden en die te filmen. Een uitstekend idee, tot ze volgende ochtend wakker worden en hun avontuurtjes online staan.

    TV-TIP The cruise

    The cruise
    RTL Z om 20:30 uur
    Kom gerust aan boord van ’s werelds grootste en meest luxe cruiseschip: de Regal Princess. Vierduizend passagiers baden in luxe en weten van gekkigheid niet wat ze moeten doen tussen de twintigduizend maaltijden per dag door. Dat laatste is een zorg voor de vele chefkoks die het schip telt. Dát is pas cruise control.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)