1. Nieuws

    Bekendheidscampagne voor SBS9

    Op de SBS-jaarpresentatie is voor SBS9 een 'findability' campagne aangekondigd. Naast de aankondiging van veel nieuwe programma's uitte SBS tevredenheid over Net5 en SBS6. Maar SBS9 is moeilijk te vinden en jongeren zijn ondanks het online kanaal S1 TV moeilijk bereikbaar.
    Jan-Hein Visser
    18 november 2016
    comments 1
    Bekendheidscampagne voor SBS9

    CEO Peter de Mönnink liet geen twijfel bestaan over het online kanaal S1 TV waarmee SBS de jongere kijker van onder de 25 jaar aan zich wil binden. Die doelgroep wordt via de reguliere lineaire zenders Net5, Veronica, SBS6 en SBS9 slecht bereikt. Maar ook via S1 TV wil dat nog niet lukken en moet SBS goed nadenken hoe dit wel kan. Volgens De Mönnink gaan de jongeren nu vrijwel direct naar YouTube. SBS biedt voor haar lineaire kanalen volgend jaar zelfs geheel geen advertentieruimte meer aan die is gericht op jongeren onder de 25 jaar.

     

    SBS9 moet bekender worden

    Over de lineaire zenders is SBS tevreden. Net5 laat een groei zien en die ontwikkeling zet naar verwachting door. SBS6 doet het goed en voor het vlaggenschip van de SBS-groep zijn veel nieuwe programma's met bekende gezichten aangekondigd. Veronica blijft zich profileren als dé filmzender. Voor SBS9 geldt dat de zender een nadeel heeft voor wat betreft de vindbaarheid. Dat komt vooral doordat de zenderbij grote aanbieders lager in de zaplijsten staat. SBS gaat daarom voor deze zender een in marketingtermen 'findability' campagne voeren.

    SBSSBS6VeronicaS1 TVSBS9Veronica

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES GOOD BOYS

      Wat kan er wel allemaal niet fout gaan op één dag? De makers van Superbad, Bad Neighbours en Sausage Party komen met het originele Good Boys. Als hij wordt uitgenodigd voor zijn eerste feestje raakt de twaalfjarige Max in paniek omdat hij niet weet hoe je moet zoenen. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Make Holland great again

    Make Holland great again
    NPO 3 om 20:15 uur
    YUNG DWDD-reporter Sahil Amar Aïssa had de afgelopen maanden één missie. Een geheime missie nog wel: het land een beetje beter maken. Of nou ja, ten minste een poging doen. Is het leven hier dan om te janken? Ben je mal! Maar toch zien we met z’n allen dagelijks dingen die beter kunnen. En als niemand iets doet, verandert er ook niets, toch?

    TV-TIP Savage builds

    Savage builds
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Als kind leer je dat je niet met je eten mag spelen en je mag er al helemaal niet mee gooien. Adam Savage trekt zich daar helemaal niks van aan en heeft een episch voedselgevecht met collega Tory Belleci. De twee bedenken allerlei rare machines om eten naar elkaar te smijten.

    Interview

    • *

      Frans Bauer

      The Voice Senior

      Geer & Goor verlieten met gierende banden hun stoel in The Voice Senior. Enter Frans Bauer als vierde coach naast Marco Borsato, Ilse DeLange en Angela Groothuizen.
      Reacties0 reactie(s)