1. Nieuws

    Bekendheidscampagne voor SBS9

    Op de SBS-jaarpresentatie is voor SBS9 een 'findability' campagne aangekondigd. Naast de aankondiging van veel nieuwe programma's uitte SBS tevredenheid over Net5 en SBS6. Maar SBS9 is moeilijk te vinden en jongeren zijn ondanks het online kanaal S1 TV moeilijk bereikbaar.
    Jan-Hein Visser
    18 november 2016
    comments 1
    Bekendheidscampagne voor SBS9

    CEO Peter de Mönnink liet geen twijfel bestaan over het online kanaal S1 TV waarmee SBS de jongere kijker van onder de 25 jaar aan zich wil binden. Die doelgroep wordt via de reguliere lineaire zenders Net5, Veronica, SBS6 en SBS9 slecht bereikt. Maar ook via S1 TV wil dat nog niet lukken en moet SBS goed nadenken hoe dit wel kan. Volgens De Mönnink gaan de jongeren nu vrijwel direct naar YouTube. SBS biedt voor haar lineaire kanalen volgend jaar zelfs geheel geen advertentieruimte meer aan die is gericht op jongeren onder de 25 jaar.

     

    SBS9 moet bekender worden

    Over de lineaire zenders is SBS tevreden. Net5 laat een groei zien en die ontwikkeling zet naar verwachting door. SBS6 doet het goed en voor het vlaggenschip van de SBS-groep zijn veel nieuwe programma's met bekende gezichten aangekondigd. Veronica blijft zich profileren als dé filmzender. Voor SBS9 geldt dat de zender een nadeel heeft voor wat betreft de vindbaarheid. Dat komt vooral doordat de zenderbij grote aanbieders lager in de zaplijsten staat. SBS gaat daarom voor deze zender een in marketingtermen 'findability' campagne voeren.

    SBSSBS6VeronicaS1 TVSBS9Veronica

    Reacties

  1. TV-TIP Hufterproef

    Hufterproef
    NPO 3 om 20:25 uur
    Hoe (a)sociaal is Nederland? Verborgen camera's halen de waarheid boven tafel. Laten omstanders hufterig gedrag lekker gebeuren of grijpen ze in? In deze aflevering zie je onder meer een schermzieke moeder en een eenarmige vrouw die op straat wordt belaagd door een man met haast.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP The Girl With the Dragon Tattoo

    The Girl With the Dragon Tattoo
    Veronica om 20:30 uur
    We hielden ons hart vast toen bekend werd dat er ook een Amerikaanse filmversie zou worden gemaakt van Stieg Larssons bestseller, maar het pakte goed uit. Journalist Mikael Blomkvist (Daniel Craig) wordt door de rijke Henrik Vanger (Christopher Plummer) gevraagd diens verdwenen kleindochter te zoeken.