1. Nieuws

    Belangenorganisaties: Snellere oplossing Horizon-problemen

    De Consumentenbond en kabelbelangenvereniging COAX.NL willen dat UPC de problemen met de nieuwe Horizon mediabox sneller gaat oplossen.
    Jarco Kriek
    16 april 2013
    comments 0
    Belangenorganisaties: Snellere oplossing Horizon-problemen

    De Consumentenbond en kabelbelangenvereniging COAX.NL willen dat UPC de problemen met de nieuwe Horizon mediabox sneller gaat oplossen dan UPC nu heeft voorgesteld.

    UPC heeft aan haar klanten die een Horizon mediabox in gebruik hebben via e-mail laten weten dat in juli de tweede grote firmware-update wordt uitgebracht waarin de meest prangende problemen worden opgelost. Het gaat hierbij vooral om verbeterd bedieningsgemak en een betere gebruikerservaring. Toch willen de belangenorganisaties dat UPC sneller met oplossingen voor de problemen met de Horizon mediabox komt.

    Vier punten

    In een gezamenlijk overleg met UPC hebben de Consumentenbond en COAX.NL vier punten aan het kabelbedrijf voorgelegd. Als eerste wil men dat de belangrijkste gebruikersproblemen en het vastlopen van de Horizon mediabox snel worden opgelost. Daarnaast wil men transparantie over de manier waarop klachten worden afgehandeld. Hiermee wil men een gelijke behandeling voor alle klanten bevorderen. Wie problemen met de Horizon mediabox heeft, moet daarnaast een redelijke vergoeding in de vorm van een lagere abonnementsprijs krijgen of de mogelijkheid om een contract voortijdig te beëindigen. Als laatste wil men dat UPC de bestaande abonnee of nieuwe abonnee de mogelijkheid geeft om voor een andere UPC mediabox in bruikleen te kiezen. Bij de meeste nieuwe Alles-In-1-abonnementen levert UPC standaard de Horizon mediabox.

    Niet sneller

    Uit overleg tussen UPC, de Consumentenbond en COAX.NL dat op 11 april heeft plaatsgevonden, blijkt dat UPC volgens de belangenorganisaties niet van plan is de tweede grote firmware-update sneller uit te brengen. De betrokken partijen hebben afgesproken dat UPC op 17 april een inhoudelijk antwoord op de door de belangenorganisaties gestelde vragen geeft. Naar aanleiding van het gezamenlijk overleg heeft UPC toegezegd dat 25 klanten die door COAX.NL worden aangedragen de nieuwe firmware van de Horizon mediabox vooraf mogen testen.

    UPCUPC NederlandHorizonmediaboxHorizon TVConsumentenbondCOAXCOAX NLbugsbedieningafstandsbedieningfirmwareupdateTelenetYeloDigicorder

    Reacties

  1. TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Het ene stuk vlees is het andere niet. Verpakkingen reppen tegenwoordig over het voer dat de koe at. Zo zijn er biefstukken uit Ierland met een unieke smaak door een dieet van gras. Maar in hetzelfde schap liggen Amerikaanse steaks die subliem smaken door een menu van granen. Maakt het wat uit wat de koe heeft gegeten? De Keuringsdienst van waarde zoekt het uit.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP The Great Wall

    The Great Wall
    SBS9 om 20:30 uur
    De Europese huursoldaat William is samen met zijn kompaan op zoek naar een krachtig wapen als ze gevangengenomen worden door het Chinese leger.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)