Belangenorganisaties: Snellere oplossing Horizon-problemen
De Consumentenbond en kabelbelangenvereniging COAX.NL willen dat UPC de problemen met de nieuwe Horizon mediabox sneller gaat oplossen.
16 april 2013
comments 0

De Consumentenbond en kabelbelangenvereniging
COAX.NL willen dat UPC de problemen met de nieuwe Horizon mediabox sneller gaat
oplossen dan UPC nu heeft voorgesteld.
UPC heeft aan haar klanten die
een Horizon mediabox in gebruik hebben via e-mail laten weten dat in juli de
tweede grote firmware-update wordt uitgebracht waarin de meest prangende
problemen worden opgelost. Het gaat hierbij vooral om verbeterd bedieningsgemak
en een betere gebruikerservaring. Toch willen de belangenorganisaties dat UPC
sneller met oplossingen voor de problemen met de Horizon mediabox komt.
Vier punten
In een gezamenlijk overleg met UPC hebben de Consumentenbond en COAX.NL vier punten aan het kabelbedrijf voorgelegd. Als eerste wil men dat de belangrijkste gebruikersproblemen en het vastlopen van de Horizon mediabox snel worden opgelost. Daarnaast wil men transparantie over de manier waarop klachten worden afgehandeld. Hiermee wil men een gelijke behandeling voor alle klanten bevorderen. Wie problemen met de Horizon mediabox heeft, moet daarnaast een redelijke vergoeding in de vorm van een lagere abonnementsprijs krijgen of de mogelijkheid om een contract voortijdig te beëindigen. Als laatste wil men dat UPC de bestaande abonnee of nieuwe abonnee de mogelijkheid geeft om voor een andere UPC mediabox in bruikleen te kiezen. Bij de meeste nieuwe Alles-In-1-abonnementen levert UPC standaard de Horizon mediabox.Niet sneller
Uit overleg tussen UPC, de Consumentenbond en COAX.NL dat op 11 april heeft plaatsgevonden, blijkt dat UPC volgens de belangenorganisaties niet van plan is de tweede grote firmware-update sneller uit te brengen. De betrokken partijen hebben afgesproken dat UPC op 17 april een inhoudelijk antwoord op de door de belangenorganisaties gestelde vragen geeft. Naar aanleiding van het gezamenlijk overleg heeft UPC toegezegd dat 25 klanten die door COAX.NL worden aangedragen de nieuwe firmware van de Horizon mediabox vooraf mogen testen.UPCUPC NederlandHorizonmediaboxHorizon TVConsumentenbondCOAXCOAX NLbugsbedieningafstandsbedieningfirmwareupdateTelenetYeloDigicorder