1. Nieuws

    Belangstelling betaaltelevisie keldert

    In Amerika daalt het animo van consumenten om bij aanbieders lineaire abonnementen voor betaaltelevisie af te sluiten. In 2015 werd een daling van één procent waargenomen.
    Jarco Kriek
    22 februari 2016
    comments 15
    Belangstelling betaaltelevisie keldert

    In Amerika daalt het animo van consumenten om bij aanbieders lineaire abonnementen voor betaaltelevisie af te sluiten. In 2015 werd een daling van één procent waargenomen.


    Uit cijfers van de zes belangrijkste aanbieders van lineaire tv-abonnementen blijkt dat in 2015 een totaal klantverlies van 781.000 is geconstateerd. Dat het animo voor betaaltelevisie in Amerika minder wordt, is al langere tijd bekend. De veranderende manier van mediaconsumptie is hiervan de reden. Steeds meer mensen kijken online en daar profiteren videodiensten als Netflix en HBO van.

    Betaaltelevisie in Nederland

    In Nederland is ook een groeiende belangstelling van online tv-kijken waarneembaar. In veel gevallen volgt Europa op tv-gebied de belangrijkste trends in Amerika. KPN speelt het meest in op de veranderende manier van mediaconsumptie. Via de online tv-dienst Play van KPN kan men – binnenkort ook in HD-kwaliteit – live naar de belangrijkste en meest bekeken tv-zenders kijken. T-Mobile brengt op korte termijn ook een online only tv-dienst onder de naam KNIPPR op de markt. Daarnaast kan men in Nederland onder meer onbeperkt naar films, series en tv-programma’s via Netflix, Videoland en NLziet kijken.

    Betaaltelevisiebetaaltvlineairnon lineairnon-lineaironlineinternetZiggoKPNKPN PlayPlay van KPNT-MobileKNIPPRVideolandVideoland UnlimitedNetflixNLzietNPO PlusNPO GemistRTL XLRTLXLKIJKNPOpublieke omroepRTL NederlandSBS BroadcastingAmerikaNederlandEuropa

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 00:49 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)