Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Beperkt verlies lineaire kijktijd bij groeiende reclamemarkt

    TV-omroepen klagen over tegenvallende reclame-inkomsten.Toch blijkt uit het definitieve verslag van Screenforce over 2018 dat de lineaire kijktijd slechts licht daalde en de markt nog groeit.
    Jan-Hein Visser
    25 march 2019
    comments 0
    Beperkt verlies lineaire kijktijd bij groeiende reclamemarkt
    Foto ANP

    De markt voor televisiereclame is nog altijd in volle bloei aldus marketingorganisatie Screenforce, waarin veel tv-zenders vertegenwoordigd zijn. In 2018 is een omzet van 821 miljoen euro genoteerd. Dit komt vooral voor rekening van RTL, de Talpazenders en de Ster-reclames op de publieke omroepen van de NPO. Het is vooral die laatste partij die zorgen uit over dalende reclame-inkomsten en daarom naar een bestel wil toewerken waarin het veel minder afhankelijk is van reclame-inkomsten. Screenforce meldt dat de lineaire kijktijd over 2018 wederom licht gedaald is, maar dat desondanks de reclame-markt groeit: in 2018 met drie procent en voor het komende jaar is de rek er nog niet uit met een verwachte groei van één of twee procent. De belangrijkste en grootste adverteerders komen allemaal uit de retailbranche.






    Reacties

  1. Interview

    • *

      Tom Waes

      Reizen Waes wereldsteden

      Alle vrouwen willen met hem trouwen, alle mannen willen hem zijn en alle kinderen willen hem worden. We hebben het over presentator Tom Waes. Wat is zijn geheim?
      Reacties0 reactie(s)