Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Beperkt verlies lineaire kijktijd bij groeiende reclamemarkt

    TV-omroepen klagen over tegenvallende reclame-inkomsten.Toch blijkt uit het definitieve verslag van Screenforce over 2018 dat de lineaire kijktijd slechts licht daalde en de markt nog groeit.
    Jan-Hein Visser
    25 march 2019
    comments 0
    Beperkt verlies lineaire kijktijd bij groeiende reclamemarkt
    Foto ANP

    De markt voor televisiereclame is nog altijd in volle bloei aldus marketingorganisatie Screenforce, waarin veel tv-zenders vertegenwoordigd zijn. In 2018 is een omzet van 821 miljoen euro genoteerd. Dit komt vooral voor rekening van RTL, de Talpazenders en de Ster-reclames op de publieke omroepen van de NPO. Het is vooral die laatste partij die zorgen uit over dalende reclame-inkomsten en daarom naar een bestel wil toewerken waarin het veel minder afhankelijk is van reclame-inkomsten. Screenforce meldt dat de lineaire kijktijd over 2018 wederom licht gedaald is, maar dat desondanks de reclame-markt groeit: in 2018 met drie procent en voor het komende jaar is de rek er nog niet uit met een verwachte groei van één of twee procent. De belangrijkste en grootste adverteerders komen allemaal uit de retailbranche.






    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      Win de 4K Ultra HD van A Clockwork Orange

      Al stampend, stelend, zingend, tapdansend en verkrachtend vermaakt Alex, een vandaal met een bolhoed, zich uitstekend, al is het op tragische wijze ten koste van anderen. Dit voor vier Oscars genomineerde, krachtig staaltje filmkunst verleidt, choqueert en is nog steeds aangrijpend.

    TV-TIP Mad Max: Fury Road

    Mad Max: Fury Road
    Veronica om 20:00 uur
    Furiosa redt een groepje vrouwen uit handen van de tiran Immortan Joe en slaat op de vlucht. Ze wordt geholpen door loner Max.

    TV-TIP Dating quiz

    Dating quiz
    SBS6 om 20:00 uur
    In dit bijzonder ingewikkelde format gaan zes singles met elkaar op blinddate. Daarna spelen ze als koppel een kennisquiz.

    Interview

    • *

      Leonie ter Braak

      Cupido Ofzo

      Samen met Wendy van Dijk helpt Leonie ter Braak in Cupido ofzo mensen met een beperking de liefde van hun leven te vinden.
      Reacties0 reactie(s)