Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Beperkt verlies lineaire kijktijd bij groeiende reclamemarkt

    TV-omroepen klagen over tegenvallende reclame-inkomsten.Toch blijkt uit het definitieve verslag van Screenforce over 2018 dat de lineaire kijktijd slechts licht daalde en de markt nog groeit.
    Jan-Hein Visser
    25 maart 2019
    comments 0
    Beperkt verlies lineaire kijktijd bij groeiende reclamemarkt
    Foto ANP

    De markt voor televisiereclame is nog altijd in volle bloei aldus marketingorganisatie Screenforce, waarin veel tv-zenders vertegenwoordigd zijn. In 2018 is een omzet van 821 miljoen euro genoteerd. Dit komt vooral voor rekening van RTL, de Talpazenders en de Ster-reclames op de publieke omroepen van de NPO. Het is vooral die laatste partij die zorgen uit over dalende reclame-inkomsten en daarom naar een bestel wil toewerken waarin het veel minder afhankelijk is van reclame-inkomsten. Screenforce meldt dat de lineaire kijktijd over 2018 wederom licht gedaald is, maar dat desondanks de reclame-markt groeit: in 2018 met drie procent en voor het komende jaar is de rek er nog niet uit met een verwachte groei van één of twee procent. De belangrijkste en grootste adverteerders komen allemaal uit de retailbranche.






    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Huisverbouwing

    De Grote Huisverbouwing
    SBS 6 om 17:00 uur
    Doordat de aannemers, stukadoors en schilders niet aan zijn te slepen, slaan steeds meer Nederlanders zelf aan het boren, schroeven en sauzen. Maar lang niet iedereen is gezegend met het talent of het inzicht om de gedateerde binnenboel zonder ongelukken naar het heden te klussen. Om te voor­komen dat een roedel hobbyklussers zichzelf vastniet aan het nieuwe tapijt, nemen stylist Djamilla Smits en creatief uitvoerder Albert Stokkers het kluswerk uit handen om het huis om te toveren in een paleis.

    TV-TIP Flip or Flop

    Flip or Flop
    TLC om 18:00 uur
    Tarek el Moussa is, naar eigen zeggen, gezegend met een uitmuntende vastgoedneus. Samen met zijn (inmiddels ex-) vrouw Christina koopt hij huizen voor een prik, om die wat aan kant te timmeren en vervolgens voor de hoofdprijs te verkopen. Dit keer krijgen de twee een tip over een gigantisch, maar vervallen huis in het chique Anaheim Hills. De prijs is fors, het risico daarom groot. Want om het pand überhaupt aan te kunnen schaffen, moeten ze een dealtje sluiten met een investeerder.

    Interview

    • *

      Margreet Beetsma

      Editie NL

      Editie NL bestaat op 7 april 20 jaar. Presentatrice Margreet Beetsma (49) over het succes van het creatieve actualiteitenprogramma: “Wij kunnen van een hoopje modder een gebakje maken.”
      Reacties0 reactie(s)