Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Beperkt verlies lineaire kijktijd bij groeiende reclamemarkt

    TV-omroepen klagen over tegenvallende reclame-inkomsten.Toch blijkt uit het definitieve verslag van Screenforce over 2018 dat de lineaire kijktijd slechts licht daalde en de markt nog groeit.
    Jan-Hein Visser
    25 march 2019
    comments 0
    Beperkt verlies lineaire kijktijd bij groeiende reclamemarkt
    Foto ANP

    De markt voor televisiereclame is nog altijd in volle bloei aldus marketingorganisatie Screenforce, waarin veel tv-zenders vertegenwoordigd zijn. In 2018 is een omzet van 821 miljoen euro genoteerd. Dit komt vooral voor rekening van RTL, de Talpazenders en de Ster-reclames op de publieke omroepen van de NPO. Het is vooral die laatste partij die zorgen uit over dalende reclame-inkomsten en daarom naar een bestel wil toewerken waarin het veel minder afhankelijk is van reclame-inkomsten. Screenforce meldt dat de lineaire kijktijd over 2018 wederom licht gedaald is, maar dat desondanks de reclame-markt groeit: in 2018 met drie procent en voor het komende jaar is de rek er nog niet uit met een verwachte groei van één of twee procent. De belangrijkste en grootste adverteerders komen allemaal uit de retailbranche.






    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Daniel Craig Collection

      Win de Daniel Craig Collection

      Daniel Craig kruipt dit jaar in No Time to Die voor de laatste keer in de huid van de geliefde geheime agent. De Daniel Craig Collection bundelt al zijn Bond-films tot dusver. Totaal TV mag deze boxset met Casino Royale, Quantum of Solace, Skyfall en Spectre drie keer weggeven.

    TV-TIP War for the Planet of the Apes

    War for the Planet of the Apes
    Veronica om 20:00 uur
    Ondanks alle inspanningen om een oorlog te vermijden, komen Caesar en zijn apen in conflict met een groep soldaten.

    TV-TIP Heel Holland bakt

    Heel Holland bakt
    NPO 1 om 06:16 uur
    Het is broodweek en dat is altijd een uitdaging. Vooral wanneer de technische opdracht ook een lastige klus is.

    Interview

    • Winston Gerschtanowitz in Marble Mania

      Winston Gerschtanowitz

      Marble Mania

      In de familieshow Marble Mania strijden drie BN’ers in verschillende behendigheidsspellen en spectaculaire knikkerraces tegen elkaar. Presentator Winston Gerschtanowitz staat de knikkeraars bij. De races worden van commentaar voorzien door Jack van Gelder. We spraken Winston over deze nieuwe show.
      Reacties0 reactie(s)