Bespaar tientallen euro’s op televisie- en internetabonnement

Telecompaper wijst op de mogelijkheid om op de kosten van triple play-abonnementen te besparen. Bij triple play of Alles-in-1 worden de vaste diensten televisie, internet en bellen in een gecombineerd abonnement aan de consument geleverd. Door jaarlijks van triple play-aanbieder over te stappen, kunnen Nederlandse consumenten gebruikmaken van de introductiekortingen van aanbieders. Door de sterke concurrentie op de dynamische markt voor levering van vaste diensten in Nederland kunnen deze kortingen tot forse besparingen oplopen. Zo kan op dit moment maar liefst 320 euro cashback gekregen worden als bij Delta in Zeeland voor een periode van twee jaar het duurste Alles-in-1-pakket wordt gekocht.
Trouw aan aanbieder
Ondanks de besparing door kortingen blijven de meeste Nederlanders de Alles-in-1-aanbieder in de meeste gevallen trouw. Zo wordt onder meer het wisselen van televisiedecoder als vervelend ervaren als naar een andere leverancier wordt overgestapt. Aanbieders willen hierdoor het liefst dít soort gecombineerde abonnementen aan klanten verkopen. Voor Nederlanders die het buitenkansje van besparing van tientallen euro’s per jaar niet aan zich voorbij willen laten gaan, is het advies om in ieder geval de belangrijkste communicatie met familie, vrienden, kennissen en bedrijven via e-mail met een niet aan een leverancier verbonden e-mailadres te laten lopen. In Nederland leveren onder andere Ziggo, KPN, XS4All, Telfort, T-Mobile, Tele2 en Online.nl triple play aan.