1. Nieuws

    Bestedingen televisiereclame dalen verder

    De daling van bestedingen voor televisiereclame heeft in het eerste halfjaar met een aantal procenten doorgezet. In het derde kwartaal van 2012 is zelfs zeven procent minder uitgegeven.
    Jan-Hein Visser
    25 oktober 2012
    comments 0
    Bestedingen televisiereclame dalen verder
    De daling van bestedingen voor televisiereclame heeft in het eerste halfjaar met een aantal procenten doorgezet. In het derde kwartaal van 2012 is zelfs zeven procent minder uitgegeven.

    Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame Spot. Volgens Spot is de daling opvallend, want in dezelfde periode vorig jaar namen de bestedingen juist met ruim zeven procent toe.

    Recessie treft ook televisiebranche

    Spot stelt dat de bestedingen nu terug zijn gevallen naar het niveau van 2010 en dat het vierde kwartaal naar verwachting eenzelfde beeld zal gaan laten zien als het derde kwartaal. Het totale budget voor reclame lag in het derde kwartaal op 176 miljoen euro. Branches die minder adverteren, en daarmee dus indirect ook de televisiesector raken, zijn door de crisis getroffen financiële dienstverleners, telecombedrijven, fabrikanten van consumentenelektronica en autoconcerns.
    recessieReclameTelevisiecrisisSPOTSter

    Reacties

  1. TV-TIP Voetbal: België - Nederland

    Voetbal: België - Nederland
    NPO 1 om 20:25 uur
    We moeten tot onze spijt bekennen dat België deze oefenwedstrijd favoriet is, met onder anderen spelers als Eden Hazard. Kan Oranje een topprestatie leveren tegen de Rode Duivels, de nummer drie van de wereld?

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Volle zalen

    Volle zalen
    NPO 2 om 20:25 uur
    Cornald Maas tekent het levensverhaal van Ilse de Lange op aan de hand van haar liedjes. Het begon voor de Twentse countryzangeres allemaal in 1998 met I'm Not So Tough en met Waylon werd ze tweede op het Songfestival in 2014.