Betrouwbaarheid weer in opspraak: Viaplay komt opnieuw belofte niet na
Bij een gesponsorde link op het zoekplatform Google stelt Viaplay ‘altijd reclamevrij’ te zijn. Feitelijk is dit om meerdere redenen onjuist. Abonnees van de streamingdienst zien wel degelijk reclame in beeld verschijnen tijdens de live verslaggeving van sportevenementen. Op sociale media klagen abonnees steen en been over hinderlijk in beeld getoonde reclamebanners van onder meer CarGlass en de Staatsloterij.
tekst gaat verder onder foto
'Meer reclame'
En hoewel Viaplay in de reclame-uiting op Google stelt reclamevrije content aan te bieden, laat de streamingdienst via de eigen sociale mediakanalen een heel ander geluid horen. Hierbij wordt zelfs geopperd dat binnenkort ook bij andere live sportuitzendingen ‘beperkte’ reclames in beeld te zien kunnen zijn. De streamingdienst heeft het in Nederland moeilijk, mede door dit soort conflicterende uitingen en het arrogante gedrag dat door veel abonnees als storend wordt ervaren.